creatief·Food·Personal

Vul je verlof

pinterest1
Bron

Wanneer je een mommy to be vraagt naar plannen in haar verlof krijg je vaak een beetje hetzelfde antwoord te horen. Tijd word gevuld met wat laatste dingetjes afmaken in het kamertje, wasjes draaien en leuke dingen doen. Sommigen trekken er het liefst nog op uit met vriendinnen of manlief maar dat hangt natuurlijk af van hoe ver je bent in je zwangerschap. Mobiliteit en gezondheid speelt hierbij een belangrijke rol.

IMG_20170425_185917

Mijn wasjes waren al weggewerkt voordat ik uberhaupt met verlof ben gegaan. Iets met structuur junkie. Zo houd je natuurlijk nog genoeg tijd over voor andere dingen waarmee je je dagen kunt vullen. Ik begon met het maken van een lijstje van allerlei dingetjes die ik nog wilde doen in mijn verlof. In mijn blogpost die ik schreef over alles wat ik tot nu voor ons kleine meisje heb gemaakt kun je al veel teruglezen.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Ik vind het heerlijk om creatief aan de slag te gaan en zette in het kamertje de puntjes op de i. Wat ik verder nog heb gedaan om mijn verlof in te vullen: de box opzetten (samen met manlief). Het geboortebord in orde maken zodat dit opgehangen kan worden als ze geboren is. Lekkere dingetjes bakken die niet al teveel tijd in de keuken kosten, denk aan appelflappen, boterkoek, bananenbrood, etc. Ook kookte ik wat vooruit zodat we straks niet teveel tijd in de keuken door hoeven te brengen.

foto720-mcxreebg

In mijn verlof werd er ook een babyshower voor me georganiseerd door lieve vriendinnetjes en familie. Iedereen had ontzettend zijn best gedaan om lekker dingetjes te maken, hier & hier vind je inspiratie. We knutselden rompers, er werden datums en namen voorspeld en ook kreeg ik lieve cadeautjes.

dsc_1732

Mijn dagboek vulde ik ook trouw elke week of twee weken in zodat ik geen belangrijke details zou vergeten (want preggo brains). Ik vind het zelf super leuk om terug te lezen hoe bijzonder deze tijd is geweest. Naast dit dagboek schrijf ik met regelmaat een brief aan ons dochtertje in een mooi notitieboek voor in haar herinneringen  doos. In deze doos gaan straks ook de echo’s, kaartjes en allerlei andere mooie herinneringen die ik haar wil laten zien.

IMG_0186

Het was ook de bedoeling om ons trouwalbum af te maken in mijn verlof maar dat is nog niet aan de orde. Helaas heb ik blijkbaar te lang gewacht om m af te maken en daardoor is hij ineens verdwenen. Ik moet zeggen dat ik op dit moment weinig zin heb om helemaal opnieuw te beginnen dus dat mag nog eventjes blijven liggen..

DSC_1893

Het lijstje wordt leger en leger dus tijd dat ons kleine meisje ons zal gaan ontmoeten. Het laatste project waarmee ik nu veel tijd invul is het beschilderen van een houten tuimelpop. Deze was helemaal blanco toen ik ‘m bestelde. Inmiddels zitten er al heel wat uurtjes schilderen in maar hij is nog lang niet af.. Wanneer je nieuwsgierig bent hoe die er uit ziet neem dan een kijkje op mijn Facebook pagina. Op instagram kun je er ook wat kiekjes van terugvinden.

Wat heb jij allemaal gedaan in je zwangerschapsverlof of zijn jouw plannen?

afsluiter

4 gedachten over “Vul je verlof

  1. Oeh wat spannend! Succes met de bevalling, hopelijk laat ze zich snel zien 🙂 Zo leuk om dit blogje te lezen, mijn verlof gaat vanaf volgende week in en ik ben dus ook al een lijstje aan het maken met de dingen die ik nog graag wil maken/doen. Bij ons is nog niet alles voor de baby af, dus daar ga ik sowieso nog mee aan de slag, maar ik heb er ook super veel zin in!

Geef een reactie

