creatief

Crea mama

Op mijn babyshower kreeg ik de vraag wat ik als echte crea bea tot nu allemaal al zelf heb gemaakt voor ons meisje. Ik moest even diep nadenken maar stiekem is dat best al heel wat. Ben je benieuwd? Blijf dan zeker even lezen!

IMG_20170727_113520_665

Dit was eigenlijk een wit broderie zomerjurkje wat ik voor mezelf kocht. Ik zou het gaan dragen op vakantie in Griekenland maar het was veel en veel te klein ondanks dat ik speciaal een grote maat had besteld. Dus om van de nood een deugd te maken heb ik er dit kunstwerkje van gemaakt.

IMG_20170228_083445

Knuffelkonijn. Dit konijn staat inmiddels in de box te wachten tot de kleine meid geboren is. Het grootste deel van het konijn bestaat uit heerlijke minky knuffelstof. Om m iets meer pit te geven heb ik in de oren mintgroene jersey x stof gebruikt. Het gezichtje heb ik er als laatste op geborduurd.

20170714_172246

Ook hierachter zit een verhaal. Ik bestelde een super tof jasje met konijnen oortjes in deze stof. De buitenkant van het jasje is okergeel met witte wolkjes en de binnenkant en oortjes zijn een poederroze minky stof. Hier van was nog wat over en daar maakte ik deze bijtring van. Mijn winterjas is trouwens ook geel dus dan matchen we mooi met elkaar.

IMG_20170730_110242_102

Naambordje (en dat ga ik natuurlijk lekker nog niet laten zien ..) Ik kan alvast wel verklappen dat het perfect bij haar kamertje past in romantisch tuin thema ๐Ÿ˜€ Wel kan ik alvast een stukje van het geboortebord laten zien wat ik afgelopen week heb beschilderd. Is weer eens iets anders dan een standaard ooievaar in de tuin. Inmiddels is het roze bord ook een stuk verder af.

IMG_20170719_142517_177

Ik maakte ook een labeldoekje en spuugdoekje van restjes geweldige stof die ik overhad. Dat vind ik zo zonde om weg te gooien. Hier heb ik geen foto van gemaakt maar je kunt je er vast een voorstelling van maken. Ik maakte ook een labeldoekje voor een mommy to be swap, die zie je hierboven met een matchende bijtring.

IMG_20170310_152723

Op Etsy kwam ik een mobiel tegen met vilten bloemen. De bloemen heb ik al gemaakt en ook de blaadjes zijn geknipt. Hij moet alleen nog in elkaar en opgehangen. Das een mooi verlofklusje dacht ik zo..

IMG_20170331_115554

Een luieretui leek me super handig voor in de luiertas. Je stopt er wat luiers in en natte doekjes en klaar is kees. Zo heb je altijd een verschoon momentje bij de hand. En dat ziet er toch super vrolijk uit in zo’n etui met deze stofjes?

IMG-20170715-WA0009

Al vrij vanaf het begin dat we het geslacht van onze baby wisten had ik ideetjes over de inrichting van het kamertje. Zo moest er kant aan de wand en ook bloemen mochten niet ontbreken. Ik heb met mijn dikke buik op een ladder met behulp van een schaar, tang en ijzerdraadjes deze bloemen allemaal bevestigd. Het was een klusje wat ik in meerdere keren moest doen omdat het boven mijn hoofd werken nogal zwaar viel. Maar het is gelukt..

vogellamp

In mijn speurtocht naar ideetjes kwam ik ook een lamp tegen met vogeltjes er op. Die vond ik erg duur en ook nog eens wat kaal. Ik besloot dat ik dat beter zelf kon doen. Bracht een bezoekje aan kwantum waar ik een opbergmand op de kop tikte samen met wat mooie kunstbloemen. De vogeltjes vond ik bij Zeeman en mochten ook gezellig op de lamp. Misschien niet een super duidelijke foto maar het resultaat is echt heel gaaf geworden en past perfect bij de rest.

IMG_20170401_142732

Dit schilderijtje is 1 van de eerste dingen die ik heb gemaakt voor ons kleine meisje. Later bestelde ik er bij een vriendin die heel goed kan haken nog een bijpassende knuffel bij. Die staan samen te pronken in haar kledingkast.

Wat staat er nu nog in de planning? Kruikenzakken, een houten tuimelpop en misschien beginnen met kleertjes maken. Nu ik verlof heb kan ik heerlijk zelf bepalen wat ik wil doen en wanneer. Al merk ik dat ons kleine meisje het er niet altijd mee eens is dan begint ze druk te spartelen waardoor ik niet lekker meer zit.. Of het vocht in mijn voeten en enkels speelt parten waardoor ik met mijn pootjes de lucht in moet. Ahh well we will see

afsluiter

8 gedachten over “Crea mama

  1. Prachtig en wat mooi om je ook zo creatief voor te bereiden op de komst van jullie dochter!
    Ik wens je een goed zwangerschapsverlof.

Geef een reactie

