creatief

DIY canvas shopper

Mijn creatieve mood kon wel een zetje gebruiken de afgelopen tijd. Als ik dan eenmaal begin ben ik niet meer te stoppen. Ik sprak met 2 dames een mommy to be swap af. De ene bevatte gekochte cadeautjes en 1 zelfgemaakt item. De ander waren een paar gekochte dingen en veel zelfmakers. Zo ook deze super gave canvas shopper. Ik toverde een saaie shopper om tot een schattig en vrolijk geval waar je met liefde je boodschapjes in stopt. Of strandspullen, of, etc..

IMG_20170721_111631_691

Wil jij ook zo’n leuke shopper maken? Maak dan snel een boodschappenbriefje en ren naar de winkel (of bestel gewoon via internet) Je hebt nodig: een canvas shopper, allerlei leuke lintjes, vilt in verschillende kleuren. borduurgaren, garen, een schaar en een naaimachine. In de blogpost met snelle kraamcadeaus heb je al kunnen lezen waar je leuke lintjes kunt scoren.

20170721_111342

Je begint met het stikken van allerlei verschillende lintjes langs de bovenkant van de tas. Dit kun je zo rustig of druk maken als je zelf wilt. Ik ging voor 3 soorten lint en 1 stuk biasband met een sierrandje. Voor de rits kun je een klein restje lint gebruiken zodat je ‘m net wat makkelijker open kunt maken.

20170721_111336

Tijd om je shopper verder te decoreren! Knip vormpjes naar keuze uit lapjes vilt. De ontvanger van deze shopper gaf aan dat ze fan is van wolkjes. Dit is het thema in de babykamer van haar dochtertje. Ik besloot dat er ook wolkjes op de tas kwamen. Die knipte ik gewoon uit de losse pols maar natuurlijk kun je een template opzoeken op internet als je dat fijner vindt. Voordat je de wolkjes op de tas gaat stikken kun je er met borduurgaren een gezichtje op maken. Je kunt elke vorm kiezen die je wilt en ook met kleuren kun je heerlijk spelen. De wolkjes vulde ik voordat ik ze helemaal dichtstikte door middel van de achterkant van een potlood op met wat vulling. Zo krijg je wat diepteverschil en dat maakt het wat speelser

Ik wilde niet alles roze met wit en daarom heb ik wat mint toegevoegd. Om het geheel wat iets minder strak te maken voegde ik pompom band toe aan de vlieger en bevestigde als laatste een strikje met een paar stevige steken. Niet zo van de wolkjes? op Pinterest vind je genoeg inspiratie om een originele shopper te maken van een saaie canvas variant.

Veel knutselplezier, laat je me weten wat jij er van hebt gemaakt?

afsluiter

Geef een reactie

