Food

Niet te missen

food
Bron

Don’t get me wrong, ik vind mijn zwangerschap echt heerlijk. Van veel momenten geniet ik optimaal. Maar, er zijn ook echt momenten die ik niet ga missen.. Om maar eens te beginnen met alle ongevraagde meningen/opmerkingen over hoe ik er uit zie. Wat heb je een dikke buik! jij staat echt op klappen! je moet niet lang meer zeker? Weet je zeker dat het er 1 is? Je gezicht houd echt vocht vast hoor.

Mensen, denk eens even na voor je iets zegt. Ik zeg jou toch ook niet dat je een modder figuur heb of dat je je snor eens moet harsen? Bedenk je eerst eens wat jou mening/opmerking met de ander kan doen. Normaal heb ik totaal geen last van onzekerheid maar wat ik nu allemaal te horen krijg daar word ik echt niet blij van. Zwanger zijn is toch geen vrijbrief voor al dit commentaar? Tevens zorgt het ervoor dat ik me ook echt een object voel waar iedereen wat over moet zeggen. Zelfs wanneer ik probeer mezelf te verdedigen dat ik echt niet extreem dik ben maar netjes alles volgens het boekje loopt word er dan nog zoetjes aan toegevoegd dat ze daar anders over denken. Eén advies: denk na voor je iets zegt, sommige dingen moet je gewoon echt voor jezelf houden.

En dan ook 100 keer per dag de vraag hoe lang je nog moet..

funny-illustrations-pregnancy-struggles
Bron

In het begin was het echt nog even zoeken wanneer ik trapjes voelde. Het begon met lieve schattige plopjes. Inmiddels vind ik de bewegingen nog steeds heel fijn want dat betekend dat alles goed gaat daarbinnen. Maar af en toe zitten er karate trappen bij richting mijn ribben waardoor het lijkt alsof ik een kleine ninja in mijn buik heb zitten. En dat lieve mensen, kan best zeer doen! Toch denk ik dat ik op die trappen na dit gevoel echt nog wel ga missen straks..

58aa58e92800001f00999e83
Bron

Inmiddels ben ik me ook aardig bewust van het feit dat ik niet overal even gemakkelijk meer bij kan. Zo is schoenen strikken echt een crime. Ik ben blij dat ik sommige schoenen gestrikt kan laten en toch aan krijg. En dan hopen dat het niet al te warm is buiten want ik houd in mijn voeten en enkels veel vocht vast. Ik zwel dan op tot formaatje olifant. Nu in de laatste weken zit dat vocht ook in mijn handen (niet zichtbaar) dit voel ik door een vreselijk stijf gevoel in de nacht en soms slapende vingers.

Ook het bukken is verre meer van comfortabel en het komt dan ook regelmatig voor dat manlief iets voor me van de vloer mag rapen. Ik betrap mezelf ook met regelmaat dat ik ergens doorheen wil lopen wat dan net niet meer past. Zo heb ik al meerdere keren de schuifpui een stuk verder open moeten schuiven. Bij de keukentafel ben ik ook van plek verhuisd zodat ik makkelijker weg kan van tafel.

preg-cartoon
Bron
3910786696
Bron

Voor mijn zwangerschap was ik aardig lenig. Bij pilates had ik geen moeite met benen in de lucht gooien of mezelf dubbel klappen. Dat is er nu niet meer bij hoor. Ik waggel als een pinguïn, kan mensen niet meer bijhouden en moet me soms zelfs zitten opmaken. Dat staan met extra gewicht is gewoon echt zwaar. Het zorgt ervoor dat ik mijn eigen grenzen opnieuw moet leren kennen. Ik kan ook minder dingen op een dag doen dan dat ik eigenlijk wil. Is dus echt zoeken naar wat het beste werkt en dat is rust. En laat ik dat nou net erg lastig vinden als bezig bij..

Inmiddels is het nog 5 weekjes voor de uitgerekende datum en zit ik bijna tegen mijn verlof aan. Alle mooie ervaringen ga ik goed in me opslaan en al het bovenstaande ga ik straks lekker vergeten. Zijn er dingen in het lijstje die jullie herkennen?

afsluiter

2 gedachten over “Niet te missen

Geef een reactie

