creatief

DIY inpakken met kant

20170630_122501

Kant, ik heb er een enorme zwak voor.. Het ligt hier in allerlei maten, kleuren en van fijn tot grof. Ik denk dat ik er nooit genoeg van krijg. Maar buitenom het gebruik als interieurdecoratie of kleding kan je kant ook prima gebruiken om cadeautjes mooi mee in te pakken! Je hebt er weinig voor nodig en het effect is heel bijzonder, kostbaar en romantisch. Vandaag deel ik graag een aantal simpele DIY ideetjes met jullie.

Voor een sieraden zakje trek je een grote ronde cirkelvorm over op kant. Knip dit uit. Vouw de buitenkantjes naar binnen tot je een mooie toef hebt. Strikje er rond en klaar is je zakje

20170630_104102

20170630_104720

Wat ik ook zo fijn vind is dat je er weinig van nodig hebt. Een oud lapje is soms al voldoende om iets mooi in te kunnen pakken. Zo verknipte ik de strik bij bij onze bruiloft aan de auto had gezeten. Gooi het niet zomaar weg want wie weet kun je het nog gebruiken!

Is je stuk kant te smal? naai het dan met wat vrolijk borduurgaren en wat grove steken aan elkaar. Je kunt er op deze manier ook een zakje van naaien. Strik rond de bovenkant en you’re ready to go.

20170628_165500

20170628_165527

Wist je dat kant ook prachtig combineert met kraftpapier of karton? het geeft een landelijke maar toch ook robuuste look. Ook jute touw doet het geweldig met kant. Wat dacht je van borduurgaren met kant? op deze manier voeg je wat kleur toe aan je inpakwerk.

 

IMG_20170628_091709_163

Knip eens wat repen kant. Leg ze op elkaar en rimpel ze op als een waaier. Touwtje er rond en klaar is je strik. Simpeler kan het bijna niet.. Ohja en het cadeaupapier is al net zo easy. Pak wat kraftpapier, ik kocht deze rol bij Hema. Stempel er een leuke tekst op en klaar is je originele eigengemaakte inpakpapier. Hiermee steel je zeker de show.

Hoe pak jij het liefste in en wat gebruik je voor materiaal?

afsluiter

6 gedachten over “DIY inpakken met kant

  1. Ik vind kant die je gebruikt hebt echt heel erg mooi. Ik gebruik altijd goedkope rol inpakpapier maar Ik zou dit zeker een x uitproberen is toch wat luxer en bijzonderder uitstraling hebben !

Geef een reactie

