What makes me happy

Zwanger update #3

IMG_20170617_110147
De buik van week 27

Hoe gaat het nu? Inmiddels zijn we alweer aanbeland in week 32 van mijn zwangerschap. Het is wat stil hier op mijn blog maar ik doe het gewoon lekker rustig aan. Ik wil niet de verplichting voelen om perse artikelen te moeten schrijven. Op vakantie had ik een mooi briefje gemaakt met allerlei ideeën voor nieuwe artikelen maar helaas ben ik dat kwijtgeraakt.. Laat ik nu momenteel van briefjes aan elkaar hangen, weet ik dus echt niet meer wat er op stond, haha.

IMG_20170526_145530
Wachten bij de verloskundige..

In update #2 vertelde ik nog over de pijn in mijn bekken. Inmiddels heb ik gelukkig amper meer last van dit kwaaltje. Op vakantie heb ik het nog wel gevoeld door het harde bed en een stretcher met een zeer dun matrasje er op maar a la. Wel merk ik sinds een paar dagen dat ik echt wel sneller moe ben en ook soms wat pijn in mijn rug. Het is natuurlijk ook logisch met dat extra gewicht wat ik mee moet sjouwen. Ik probeer het binnen de perken te houden door op tijd te gaan zitten en dutjes te doen wanneer het kan.

IMG_20170614_225416
Kreta juni 2017

Onze laatste vakantie samen hebben we inmiddels ook achter de rug. We gingen naar Griekenland, Kreta. De vliegreis viel alles mee maar ik heb wel braaf mijn ‘steun’ kousen aangedaan tegen het vocht want mijn voeten en enkels zwellen met grote regelmaat op tot formaatje olifant. Dat heb ik vooral tijdens de vakantie veel gemerkt in de warmte. Bevroren washandjes op mijn voeten waren dan een welkome afkoeling. Dagtripjes hebben we aangepast in halve dagjes er op uit en dat was goed vol te houden. Zo bezochten we Heraklion, reden we over een hele enge weg naar een verlaten strandje en gingen we aan zee eten in hippie dorpje Matala. We hebben genoten maar thuiskomen was toch ook weer erg fijn.

IMG_20170623_171412
Zin in zoet

Wat eetgewoonten betreft is er niets veranderd. Het is zoet wat de klok slaat. Op vakantie at ik graag ijsjes en smulde ik van de lekkerste baklava die ik ooit at. Bovenstaande foto was een taartje wat ik heb gebakken om te vieren dat we alweer 1 week getrouwd waren. Heb je die gave taartschep gezien? Die kreeg ik van een lieve vriendin die ook de fotograaf was op onze bruiloft. Die gaan we hier zeker nog heel veel gebruiken.

IMG_0186
16 juni 2017

Zoals sommigen misschien wisten ben ik op 5 mei ten huwelijk gevraagd. Op 16 juni stapten wij samen in het huwelijksbootje. De avond ervoor sliep ik bij mijn ouders zodat wanneer mijn aanstaande me op kwam halen het echt een verrassing zou zijn hoe ik er uit zou zien. Het was een prachtige dag met allemaal lieve mensen om ons heen. We hebben genoten van elk moment. Wanneer ik dan terugkijk naar de foto’s ben ik weer even daar, de tijd gaat zo snel..

DSC_1893
De eerste schoentjes

Mijn verlof begint steeds dichterbij te komen, nu nog een kleine 4 weekjes werken. Wat de voorbereidingen betreft hoeft er niet meer veel te gebeuren. Het kamertje is grotendeels af en heeft alleen nog wat kleine decoratieve actiepuntjes. De kleertjes en het textiel moeten nog gewassen en gestreken en de box moet nog in elkaar worden gezet. Het is dus eigenlijk zo goed als klaar om ons kleine meisje te mogen verwelkomen. Last van nesteldrang heb ik nog niet echt geloof ik. Al bedenk ik me wel dat ik mijn vluchttas misschien maar eens klaar moet gaan leggen..

afsluiter

 

 

2 gedachten over “Zwanger update #3

Geef een reactie

