Food

Zwangere foodie

Een foodie in hart en nieren is ALTIJD met food bezig. Zo ook nu in mijn zwangerschap. Zijn mijn eetgewoonten veranderd of is alles nog zoals 27 weken geleden? Ik praat jullie vandaag even bij..

 

dcc5f769752ff51b39297a96af59478c
Bron

In het begin van mijn zwangerschap had ik in de weekenden last van misselijkheid. Toen at/dronk ik vooral veel soep om toch wat binnen te krijgen. Ook versgeperste jus ‘d orange vond ik heerlijk. Inmiddels is de misselijkheid gelukkig verdwenen als sneeuw voor de zon en ook de soep en jus ‘d orange zijn uit de hoofdrol verdwenen..

oreo taar
Bron

Nu krijg ik bij het minste of geringste zin in zoet. Vooral in de avond! Op het werk snack ik in de pauzes dan lekker wat fruit weg maar in de avond thuis kan ik me dan echt niet inhouden. En soms heb ik geen zin in mijn bakje fruit met muesli en kwark maar verdwijnt er een drietal boterhammen naar binnen als ontbijt. Ik denk dat jullie wel kunnen raden wat er op die boterhammen zit.. juist zoet!

beschuitje
Bron

Bij de lunch kan ik me perfect houden aan hartig broodbeleg maar ’s ochtends krijg ik dat niet weg. Meestal gaan er roze met witte muisjes, hagelslag en vlokken op mijn brood. Zoveel zoetbeleg heb ik nog nooit in de kast gehad, hahah.

20160225_180004

In de avond is het dan vooral chocolade of bijvoorbeeld een stroopwafel. En soms als ik iets braver ben een bakje magere kwark met stroop of vlokken. Nu met dat warme weer gaat er na het eten ook graag een ijsje naar binnen. Bijvoorbeeld met stroopwafel, een softijsje of een cornetto. Deze week maakte ik fruit ijsjes waarvan snel het recept online zal komen. Dat voelt dan toch weer net iets gezonder!

Aan de zwangere meiden en mama’s die dit lezen.. Wat zijn/waren jullie cravings?

afsluiter

Geef een reactie

