Personal·What makes me happy

Zwanger update #1

mamaenzo20161216_062924_220779168

Hoe gaat het nu? Inmiddels ben ik 18 weken, ofwel 4,5 maand zwanger van ons eerste kindje. De tijd vliegt. Zo heb je een positieve test in handen en vervolgens ben je al op e helft.. De echte misselijkheid lijkt zo goed als weg. Dit was vooral van week 7 tot week 13 in de weekenden. Soms komt ie nog even om de hoek kijken maar ach.. could be worse.

foto720-mcxreebg

Qua eetgewoonten merk ik nog niet echt gekke dingen. Ik heb veel zin in zoet maar kan me hierin aardig inhouden. Ik heb met mezelf afgesproken dat dit bij 1 a 2 dingen op een dag moet blijven. Verder eet ik elke ochtend voor ik uit bed stap een plakje ontbijtkoek om te voorkomen dat het mis gaat. Tot nu lijkt dit prima te werken, op een enkele keer na. Het drinken gaat steeds beter. Het blijft vooral bij water met munt en framboos maar sinds van de week heb ik ineens heel veel zin in ijsthee (nog niet in huis gehaald overigens)

sdc113921

Mijn buikje begint gestaag te groeien en is voor de oplettende kijker zeker te zien. Nu durf ik ook wat strakkere kleding te dragen omdat iedereen mag weten dat ik zwanger ben. In het begin verhulde ik dit nog met wijdere kleding. Soms vind ik dit nog steeds fijn maar het mag toch echt wel gezien worden. Over die kleding trouwens.. Dat vind ik echt wel een dingetje. Ik kan weinig leuks vinden, alles is saai zwart grijs of marine blauw. Ik wil kleur, voorjaar zomer, maar dat blijkt nogal een opgave te zijn. Ook is veel kleding volgepropt met schreeuwerige teksten, houd ik ook niet van.

shoppen1

Tot nu toe bevat mijn garderobe dan vooral ook jeans en wat basic tops. Op forums las ik over King Louie, die heeft fijne kleurige jurkjes EN rekt mooi mee. Mijn eerste KL heb ik dus nu besteld en hangt te wachten in de kast op wat mooier weer. Verder bestelde ik bij Bellyfashion.nl nog een jurkje met streepjes en een kanten bolero. Ook moet ik nog op jacht naar luchtige zomerbroeken en zwemkleding, vrees dat dat ook nog een opgave wordt, hahaha. Wie heeft de gouden tip?

20170221_140549

Nu hoor ik ook in mijn omgeving aardig wat dames die zwanger zijn en dat maakte dat ik lekker aan de knutsel ging. Ik schreef een blogpost over hartige hapjes voor een babyshower. De zoete variant bestond al veel langer. Die leuke prikkertjes kun je perfect gebruiken om je hapjes mee te versieren. Ik verstuurde ook wat prikkertje als klein postcadeautje. Welke kleur zou hier in huis van toepassing zijn denken jullie?

Inmiddels weten we vanaf week 14 het geslacht van onze baby. De dag dat we het hoorden zat ik dan ook vol spanning naast de telefoon te wachten. Toen er ook nog stukjes van het gesprek weg vielen door een slechte verbinding had ik het helemaal niet meer.. Gelukkig was dat snel opgelost door even met mijn telefoon op een andere plek te gaan staan. Ben jij ook zo nieuwsgierig? Er komt hier geen gender reveal party aan te pas, daar zijn we niet zo van. Familie weet het al een tijdje maar nu zijn ook jullie aan de beurt…

DSC_1774

De bewoner in mijn buik is een klein meisje! Nog 2 weekjes wachten en dan hebben we de 20 weken echo. Toch wel erg spannend, we gaan heel hard duimen dat alles goed is en er mooi uitziet.

afsluiter

4 gedachten over “Zwanger update #1

Geef een reactie

