Food

Review Zwanger! Huisjeno56

dsc_1732

2016 kon voor ons niet mooier eindigen en ook een prachtig begin van 2017. In december had ik mijn positieve zwangerschapstest in handen. We worden papa en mama van ons eerste kindje! Omdat dit een hele bijzondere periode zal worden lijkt me het super leuk dit bij te houden in een zwangerschapsdagboek. De meeste dagboeken die ik tegenkwam spraken me niet direct aan. In mijn zoektocht kwam ik terecht bij de webshop van mini & momo. Daar vond ik dit dagboek van Huisje no.56. Het boek is wat strakker van vormgeving dan de meeste zwangerschapsdagboeken. Ook staat mijn favoriete kleur op de kaft. Je kan trouwens kiezen uit een roze en een mintgroene kaft.

*Trouwens die schoentjes.. dat waren mijn eigen allereerste schoentjes, hoe schattig zijn die? Ze staan te pronken in mijn servieskast

dsc_1733

Over de inhoud: Het boek loodst je door je zwangerschap heen met allerlei leuke vragen. Bijvoorbeeld: Hoe ga je je zwangerschap bekend maken? Wat waren de reacties toen je vertelde dat je zwanger bent? Wanneer had je de eerste echo en hoe ging dat?  en natuurlijk nog veel en veel meer. Bij elke 2 weken tot en met week 14/15 worden een aantal vragen gesteld zodat je een soort van samenvatting krijgt en kunt terugblikken op bijzondere momenten. Vanaf week 16 is er per week ruimte om het dagboek vol te pennen en de vragen te beantwoorden.

Naast de vragen is er in het dagboek ook ruimte voor foto’s van bijvoorbeeld je positieve zwangerschapstest, echo’s, buikfoto’s en allerlei andere dingen die je graag in het dagboek wil plakken. Zo heb ik zelf op een mooi stukje papier een herinnering geschreven en deze ook in het dagboek geplakt.

dsc_1734

Mijn mening: Ik vind het een mooi vormgegeven boek. De indeling is rustig en strak en dat maakt het overzichtelijk. Het dagboek is vrij van schreeuwerige kleuren, mocht je die missen kan je ze zelf altijd nog toevoegen door plaatjes en foto’s op te plakken. De vragen die worden gesteld zetten je soms aan het denken. Dat maakt dat ik het een leuke bezigheid vind om het in te vullen. De bladzijden in het dagboek zijn gemaakt van stevig wit papier wat het boek een luxe uitstraling geeft. Kortom ik heb geen spijt van deze aankoop die me een blijvende herinnering geeft aan mijn zwangerschap.

dsc_1736

Verbeterpunten: Wat ik zelf graag anders had gezien is de kaft van het boek. Begrijp me niet verkeerd, de vormgeving en het kleurgebruik vind ik prachtig. Maar de kaft is naar mijn idee echt te dun. Dit zorgt ervoor dat je snel vouwtjes of lelijke deukjes krijgt. Dat laat het boek er dan gelijk sneller smoezelig uitzien. Ik zie zelf graag een harde stevige kaft aan mijn boeken zodat ze duurzaam zijn en lang mooi blijven. Dat is dan ook gelijk het enige minpunt wat ik kan bedenken hoor!

Het boek is te koop in verschillende webshops waaronder dus de webshop van mini & momo. Ik kocht het boek voor 27,95 met daarbij nog de verzendkosten. Het boek werd bezorgd in een mooi ingepakt pakketje met luxe vloeipapier, een lief handgeschreven kaartje en 2 mini Tony’s chocolonely. Net dat kleine beetje extra aandacht zorgt er bij mij voor dat ik zeker nog eens terug ga naar deze webshop!

afsluiterklassiek

2 gedachten over “Review Zwanger! Huisjeno56