Personal

Een teken van leven

Het is misschien een beetje stil van mijn kant online.. Ineens vroeg ik me af hoe goed jullie mij op persoonlijk vlak kennen naast alle creatieve en foodgerichte blogposts die ik schrijf. Om even op dat persoonlijke vlak te blijven. De reden voor de stilte op mijn blog..

aankondiging

Wij worden papa en mama in augustus van dit jaar. Inmiddels ben ik nu zo’n 14,5 weken zwanger. De eerste 2 maanden verliepen zonder al te veel gekke klachten. Wel was ik veel moe en af en had af en toe een flauw gevoel. Gezien ik verhalen hoorde van mensen die 9 maanden moesten spugen was ik al heel blij dat ik deze weken zo goed door was gekomen. Rond 7 a 8 weken was ik elk weekend heel misselijk. Eten was dan ook vaak geen succes, het was ook bijna per dag uitproberen wat ik wel en niet kon verdragen.  Dit heeft geduurd tot 12 weken, toen had ik mijn eerste weekend na 4 weken slappe hap, misselijkheid en spugen. Later bleek ook dat ik niet goed reageerde op foliumzuurpillen. Overschakelen naar een ander merk en ze na het avondeten innemen heeft enorm geholpen.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

*De schoentjes op deze foto waren mijn eigen allereerste babyschoentjes, hoe schattig!

Bij 8 weken hadden we onze eerste echo en daarna hebben we het aan onze ouders verteld. Super spannend natuurlijk! De volgende echo was 4 weken later, mijn moeder ging ook mee wat het extra bijzonder maakte. Wat een verschil met de eerste echo. Eerst was het een vlekje met een kloppend hartje. Met 12 weken is het dan al een echt mini mensje! We hebben toen ook voor het eerst het hartje gehoord, wat gaat dat tekeer.. Op soms nog wat misselijkheid in de ochtend voel ik me goed. We hebben het nu ook aan vrienden, familie en op ’t werk bekend gemaakt. Om deze bijzondere periode vast te leggen heb ik een dagboek gekocht. Daarover verschijnt binnenkort een review op mijn blog.

Als echte foodie ben ik natuurlijk ook veel met eten bezig. Tot nu heb ik nog niet echt gekke cravings denk ik. Als ik foto’s voorbij zie komen van snoep, koek of taart kan ik daar wel ineens zin in hebben. Dat heb ik niet bij ander eten/drinken. Omdat ik mezelf regelmatig wat flauw/slap voel vertrek ik elke dag met een tas vol eten naar het werk. Zo eet ik veel fruit en gaat er ook een instant soepje, plakje ontbijtkoek of bakje yoghurt extra mee. Drinken is wel een probleem.. Voorheen was ik een echte theeleut maar het smaakt me niet meer zo. Tot nu ook niet echt ander drinken gevonden wat ik zo weg kan krijgen. Jus d’orange smaakt me wel erg goed (alleen vers) Ik heb nu maar waterijsjes ingeslagen voor voldoende vocht (het blijft lastig, hoop dat dit nog bijtrekt)

Op mijn blog zullen dus vanaf nu ook regelmatig zwanger/baby gerelateerde blogposts verschijnen!

afsluiterklassiek

 

 

4 gedachten over “Een teken van leven

Geef een reactie

