Food

Easy tonijnsalade

titel-tonijnsalade

tonijn

Bron

Na al die heerlijke maar vaak ook ongezonde feestdagen vandaag een heerlijk, gezond en easy recept voor jullie! Ik word zelf altijd blij van niet al te ingewikkelde recepten. Nu ben ik niet een extreme vlees of vis fan, ik lust het beiden. Deze week stond er een tonijnsalade op het menu en die is me zo goed bevallen dat ik ‘m graag met jullie wil delen. Zin in een frisse salade? (vergeef me de ontbrekende foto van de salade, het weer werkte niet mee)

recept-tonijnsalade

Wat te doen? De erwtjes haal je uit de vriezer en laat je goed ontdooien. Kook  de aardappeltjes die je al in stukjes hebt gesneden, die laat je vervolgens helemaal afkoelen. Tip: wanneer je op te kooktijd van de eieren let kun je deze in dezelfde pan eventueel ook alvast meekoken! Tijd om te gaan snijden. De augurk snijd je in schijfjes, de uitjes halveer je, de tomaatjes in partjes.

De eieren laat je na het koken goed schrikken onder koud water, pel je en snijd je in plakjes. Tijd om de dressing te maken. Ik gebruikte een deel curry en een even groot deel yonaise. Dit ga je verdunnen met wat water, goed roeren totdat de dressing wat vloeibaarder wordt. Wil je het nu echt gezond doen gebruik dan in plaats hiervan wat olijfolie.

De tonijn laat je uitlekken en maak je los met een vork. Nu verdeel je de rucola over de borden en breng je alle ingrediënten in laagjes over elkaar aan op de borden. De dressing doe je over de salade heen maar sluit af met de tonijn. De tonijnsalade is ongeveer voor 2 a 3 personen, afhankelijk van de porties. Ik maakte zelf 2 borden en at de rest de volgende dag op. Eet smakelijk!

*Tip je zou zelf nog olijven toe kunnen voegen, ik ben er zelf niet dol op maar voor de liefhebber..

afsluiterklassiek

 

 

 

Geef een reactie

