Food·Personal

Mijn 5 food fav’s

Heb ik jullie eigenlijk weleens verteld wat mijn favorieten zijn als  echte foodie? Nee? nou dan komt daar vandaag verandering in. Zelf vind ik dit soort artikelen altijd super leuk om te lezen. Soms haal ik er zelfs nog inspiratie uit om eens iets nieuws te proberen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het erg lastig vind om maar 1 favoriet uit te kiezen hoor..

boersla

Favoriete salade – Dat is mijn salade geitenkaas met honing omwikkeld met seranoham uit de oven. Het is MEGA simpel en ook nog eens erg lekker! Hoe doe je dat? Nou je pakt een paar plakjes geitenkaas, die omwikkel je met een stukje seranoham en die leg je even in de oven tot ze een beetje warm zijn. Ondertussen maak je de salade door een zak sla te verdelen over 2 borden. Ik verdeel wat tomaatjes en saladeversierders over de borden en als laatste maak ik een dressing van honing, olie, water, citroensap en wat peper

53_detail

Favoriete vleesgerecht – Dat moet iets zijn wat lang moet stoven. Ik vind stoofvlees echt heerlijk maar bijvoorbeeld ook goulash. Wist je dat ik als ik frietjes bestel ALTIJD stoofvlees er bij eet? Als ik zelf een stoofpannetje maak dan vries ik vaak wat porties in zodat ik het bij weinig tijd snel op kan warmen en er wat rijst bij kan koken. Mmm

tropisch-fruit-artikel

Favoriete fruit – Ik kan niet goed kiezen tussen ananas en banaan. Ik vind dit beiden echt super lekker. Oh en appel en perzik en.. je ziet het al ik ben een echte fruitliefhebber. Kiezen is voor mij dus ontzettend lastig. Wat ik echt niet lust is grapefruit brrrr. Vroeger was ik als klein meisje een keer op een verjaardag en bestelde grapefruitsap. Uit beleefdheid heb ik het opgedronken maar daar heb ik wel heel de avond over gedaan omdat ik het zo vies vond.

20160305_094258

Favoriete thee – Dan kies ik voor losse thee. Ik heb hier thuis potjes vol staan van Dille & Kamille. Als ik een smaak moet kiezen word het al lastiger dit varieert namelijk in bepaalde periodes. In de herfst vind ik een kruidige chai of rooibos in elk geval heel lekker. In de zomer ga ik dan meer voor het frisse van munt met een beetje honing.

20160225_141331

Favoriete guilty pleasure – Zeker weten zoet. Als ik moet kiezen dan ga ik voor…. Chocolade. Het liefst eet ik dat elke zaterdag (of zondag). Ik probeer het echt te beperken tot het weekend en dat gaat me tot nu toe goed af. Mijn favoriete chocolade bevat caramel of bijvoorbeeld stukjes koek. Twee van mijn favoriete chocolademerken zijn Tony’s Chocolonely en Johnny Doodle. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe smaakjes. Laat ik zeggen dat ik ook weer mega benieuwd ben naar de nieuwe smaken van Tony’s Chocolonely. Een andere favoriet is taart, momenteel ben ik erg fan van de chipolata taart die ik hier wel eens bij de bakker haal.

Wat zijn jouw favorieten?

afsluiterklassiek

Geef een reactie

