creatief·home deco

Snelle sfeer makers

Er was eens een meisje wat met kleine dingen haar kamertje elke week een andere look gaf. Jep that was me back in the days. Ik had een huge prikbord waarop ik telkens andere kleuren papier en plaatjes prikte om mijn kamer op te leuken. Ook was ik vaak aan het schuiven met verschillende accessoires. And guess what.. dat laatste doe ik nog steeds ontzettend graag. Soms denk ik wel eens dat ik binnenhuis architect had moeten worden want ik vind het heerlijk om met mijn interieur bezig te zijn. Nu ben ik niet het type wat elk seizoen een andere kleur op de muur smeert. Met accessoires kom je ook al heel ver om je kamer een ander look te geven!

Regelmatig ben ik in budget winkels als Action, Xenos, Wibra en Hema te vinden om hier leuke accessoires te scoren voor ons huis. De naam budget zegt het natuurlijk al, het hoeft niet duur te zijn! Vandaag deel ik met jullie wat snelle en budgetproof sfeer makers die ik graag gebruik wanneer ik weer eens schuifkriebels heb.

20161007_085130

Als basis heb ik onze onze stoere brocante regaal ( je weet wel zo’n soort van kapstok maar dan gebruik ik het niet voor kleding..) Die is wit en van wat grover hout voor een robuuste look. Ik kocht m toen we hier nog niet woonden op marktplaats. Ik ben hier nog steeds echt super blij mee. Je kunt naar hartenlust combineren met allerlei verschillende items en kleuren.

In dit artikel laat ik jullie verschillende looks zien met een aantal dezelfde sfeer makers als basis. Easy does it! Me neme: houten letters (Xenos), een glazen windlichtje (Action), een woonketting (Action) en een fotolijst met glasplaatjes voor doorkijk (Action). Alle items zijn onder de 3 euro. De woonketting gaf ik zelf een ander kleurtje (door alle kraaltjes er af te halen en stuk voor stuk te verven) je kan natuurlijk ook gewoon een andere kleur kopen als er iets naar je smaak tussenzit. De fotolijst heb ik aan de achterzijde voorzien van een stuk kraftpapier en tussen de 2 glasplaatjes deed ik een mooi stuk kant.

20161007_090128

Met deze basics kun je veel verschillende looks maken en het geeft gelijk een heel ander gezicht. De letters kun je hangend gebruiken of staand, dan wel een beetje schuin ergens tegenaan. Ze zijn te smal om geheel om zichzelf te staan.

Het windlichtje is een veelzijdig item. Natuurlijk kun je kiezen om er gewoon een waxinelichtje in te stoppen maar dat vind ik zelf snel saai. Ooit maakte ik er zelf een kaars in en las pas later dat het glas hiervoor eigenlijk te dun voor was. Wonderwel heeft dit het toch overleefd en hangt ie in mijn keuken aan een rekje te pronken. Om een waxinelichtje wat meer cachet te geven heb ik er een stukje kant onder gelegd (let wel op dat je het lichtje niet aansteekt want dat gaat mis).

Ook het stukje kant kun je op meerdere manieren gebruiken. Zoals je ziet heb ik dat op foto 2 gecombineerd met van die vrolijke gedroogde lampionnetjes voor een herfst sfeer. Op de derde foto heb ik een wat speelser geheel gemaakt met de woonketting in het windlichtje.

Naast de woonketting in een windlichtje te stoppen of gewoon op te hangen zoals de foto van de basis items kun je hem op verschillende manieren gebruiken. Verdeel hem eens over de haakjes, zo zou je er zelfs nog kaartjes aan kunnen hangen met een knijpertje. Voor een nonchalant effect heb ik hem gecombineerd met de houten letters en verdeeld over 2 haakjes.

20161007_090750

De fotolijst met deze achtergrond en inhoud heb ik als basis gebruikt maar natuurlijk kun je hem naar keuze invulling geven. Zo hebben er hier bijvoorbeeld ook lange tijd veertjes ingezeten. Met een stenen huisje (Xenos) en wat mooie glazen flesjes (Action) is dit een zeer tijdloze decoratie, eigenlijk altijd goed dus.

20161007_090903

Helemaal in herfstsfeer met houten paddenstoelen (Xenos en Wibra). De grootste paddenstoel pimpte ik zelf met een mooie grijsgroene matte tint. Het windlichtje is gevuld met de gedroogde lampionnetjes. Wanneer je het wat knusser wilt maken zou je er voor kunnen kiezen om in het grachtenpandje een led-waxine lichtje te zetten.

20161007_091224

Van de herfst gaan we door naar strand thema. Wie mij lange tijd volgt weet dat ik ontzettend blij wordt van alles wat van het strand komt. De houten letters doen me een beetje denken aan verweerd hout. De woonketting zou met een beetje fantasie zo door kunnen gaan voor parelsnoer. Het windlichtje heb ik gevuld met de mooiste schelpjes en een zee egeltje uit mijn collectie op een bedje van kant. Op de plank heb ik 2 prachtige schelpen gezet en een zeester leunt tegen de fotolijst. Ik zou zo wegdromen naar warme dag aan het strand.

20161007_091401

Op deze laatste foto zie je hoe mijn regaal er op het moment uit ziet. Het enige wat ik extra heb toegevoegd is een gaaf groot windlicht van Riverdale. Hierin staat een stompkaars maar die brand ik nooit. Ook dit windlicht is veelzijdig. Met een glazen pot binnenin heb ik hem deze zomer veel gebruikt als bloemenvaas!

Wat is jou favoriete item?

afsluiterklassiek

Geef een reactie

