Personal

Zo stil

Misschien herinner je je nog de veiling die ik laatst organiseerde met mijn illustratie voor Alzheimer Nederland. Helaas is mijn lieve opa deze week overleden die leed aan deze vreselijke ziekte. Ik heb voor hem een gedicht geschreven.

Zo dichtbij
En toch zo ver weg

Je kijkt me aan
Maar zie je me wel echt?

Je wilt zoveel vertellen
Maar de juiste woorden zijn niet meer te vinden

Je lijkt niet meer op de opa die ik ken
Over de kleinste dingen kan je je zo opwinden

Ken je mij nog wel?
Een knuffel en een zoen

‘Je komt me wel bekend voor’ zei je nog
Je kan er helemaal niets aan doen

Afscheid nemen en niet weten wanneer
Helaas was dit echt de allerlaatste keer

Dag lieve opa

20160402_122546

 

4 gedachten over “Zo stil

Geef een reactie

