creatief·What makes me happy

Vrolijk DIY pasen

Ik kan er echt van genieten om leuke thema DIY’s voor jullie te maken. Alleen momenteel ontbreekt het mij echt aan tijd hiervoor. Daarom heb ik op het internet gezocht naar de allerleukste DIY’s voor pasen. Het liefste zou ik zelf ook meteen aan de slag gaan maar helaas.. ach straks heb ik vast wel weer ergens tijd dus dat houden jullie van me tegoed.

img_0486

Deze leuke potjes zijn natuurlijk super simpel te maken. Spaar wat lege glazen potjes en maak ze goed schoon. Stop onderin wat leuk strooisel bijvoorbeeld stro of rafia. Daarop wat heerlijke paaseitjes. Het dekseltjes spuit je in een kleur naar keuze en laat je goed drogen. Speelgoeddiertje er op plakken en als laatste lijm je een mooi lintje rondom. Dat is toch super leuk om weg te geven of te krijgen?

dsc_0028

Hoe leuk is dit paastafereeltje? bewaar lege eitjes en vul ze met kaarsvet en een lontje. Andere eitjes vul je met een beetje water en wat bloemetjes. Ook de versierde eitjes zijn simpel te maken door ze te verven en te decoreren met jute touw en een veertje. Met wat takjes of mos vul je het geheel wat op. Zelfs het eierdoosje is gerecycled en staat erg leuk. Oh mijn handen jeuken om aan de slag te gaan..

img_7244

Als laatste deze geweldige haasjes. Op het internet kun je zoeken naar templates van een haas of bunny. Deze print je uit en leg je op een dubbel lapje stof naar keuze. Stik beide lapjes op elkaar en laat onderin een klein stukje open op de vulling door te duwen. Vervolgens stik je het haasje dicht, hang je een lief labeltje om de nek. Nu prik je een draadje door zijn koppie om m op te kunnen hangen en klaar is je paashaas!

Happy easter! Wat ga jij doen deze paasdagen?

6 gedachten over “Vrolijk DIY pasen

Geef een reactie

