creatief·My treasures·What makes me happy

Blij van bloemen

20160312_162633

Soms lig ik in bed en dan krijg ik ineens allerlei ideetjes om wat kleine hoekjes in ons interieur te veranderen. Natuurlijk ga ik dat dan niet gelijk doen maar probeer ik dat te onthouden tot de volgende dag. Zo had ik afgelopen week weer zo’n momentje.. Ik besloot dat ik de gedroogde hortensia’s in de gang beu was en ook de vaasjes op verschillende plekken in huis konden wel wat vrolijkheid gebruiken.

20160312_161310

Op  het dorp zit een bloemenwinkel waar ik graag kom. Ik besloot er heen te fietsen en eens te kijken of ik wat moois kon vinden. Droogbloemen moesten het zijn want die blijven lang mooi en hebben geen speciale verzorging nodig. Foolproof dus.. Ik kocht een grote bos eucalyptus. Het grijs groene blad vind ik echt prachtig en combineert prachtig binnen ons interieur. Ik denk wel in elk interieur eigenlijk. Deze bos kwam grotendeels in de gang te staan in een prachtige vaas waarin eerst de gedroogde hortensia’s hebben gestaan.

20160312_081719

Vervolgens ging ik ook nog voor een tak met distels want ook die kleur vind ik prachtig. Ze zien er wat stoerder uit door de stekels en zijn daarom een mooie combi met de wat romantische, landelijke stijl waar ik van houd. Eén tak bevat meerdere bloemen die ik afgeknipt heb en kon verdelen over verschillende vaasjes.

20160312_081743

Als laatste gingen er 3 craspedias mee naar huis. Die had ik al eerder gebruikt in een bloemstuk en vond ik erg mooi staan. Ondanks dat ik niet zo van geel houd. Het zijn net kleine zonnetjes. Zoals je kunt zien combineren ze ook mooi met de eucalyptus en de distels. Ik vulde in totaal 3 vaasjes en 1 grote vaas met bloemen en blad. Voor maar 5,95 heb ik weer een hoop nieuwe mooie hoekjes gemaakt in ons huis. Het zijn hoekjes waar we nog lang plezier van zullen hebben.

20160312_162811

De bloemen en het blad combineren ook prachtig met alle mint en grijsgroene tinten van de accessoires. Zelf denk ik dat bijvoorbeeld zachtroze of wit ook prachtig zal staan. Zo zie je dus dat je voor weinig geld en niet al te veel moeite je huis helemaal op kan vrolijken.

Welke bloemen staan er bij jou thuis en hoe gebruik je ze het liefst?

afsluiter

6 gedachten over “Blij van bloemen

  1. Wat een leuke, nieuwe hoekjes!
    Ik word ook altijd heel blij van mooie bloemen en planten in huis. Geeft meteen zo’n fijne sfeer.

Geef een reactie

