Food·Review·Sweetness

Review: loco about choco

Misschien ken je Johnny Doodle al wel van de fudge die ze vorig jaar op de markt brachten. Laatst zag ik op instagram allemaal geweldige chocoladerepen langskomen die ook door mr. Doodle op de markt zijn gebracht. Tsja en daar word ik dan jaloers van: al die heerlijke choco foto’s waarmee ik lekker wordt gemaakt. En nog erger het is tot vandaag nog nergens in mijn buurt te koop. Ik besloot de stoute schoenen aan te trekken en vroeg Johnny of ik een reep mocht proberen voor een review op mijn blog. Zo kan ik mijn bevindingen met jullie delen  zodat je weet of je ook naar de winkel moet rennen en tegelijkertijd mijn weekend guilty choco momentje vieren. Ik zeg win, win!!

20160225_141327

Toen ik mijn kledingkast aan het uitzoeken was hoorde ik een luide plof op de mat en ik rende naar beneden en daar bleek mijn choco schat gearriveerd te zijn. Oh baby come to mama.. de reep zelf weegt behoorlijk in elk geval dus dat beloofd wat! 180 gram schoon aan de haak

20160225_141331

Tsja wie mij kent.. ik ben een sucker voor vormgeving en aangezien ik veel bezig ben met handlettering kan ik de verpakking zeker wel waarderen. Net eens wat anders dan die saaie standaard chocoladeprint op een verpakking. De verpakking staat vol met kreten en daarbij ook de smaak en het logo van Johnny Doodle.

20160225_153626

Ik heb voor jullie ook even een foto gemaakt van wat er in de chocolade zit aan ingrediënten. Misschien wil je dat wel helemaal niet weten dan zou ik zeggen ogen dicht en gewoon lekker genieten met die handel. Zo en nu ga ik eens koekeloeren naar de inhoud van dit mooie papier

20160225_153801.jpg

Oh yeah kijk die heerlijke koeklaag. Ik snuffel nieuwsgierig aan de reep en ruik bastognekoekjes. Laten dat nou net één van mijn favoriete koekjes zijn. Tegelijkertijd moet ik denken aan de rocky road die ik vorige jaar maakte. En daar heb ik nooit een blogpost over geschreven #shameonme. Om je lekker te maken in die rocky road ging witte chocolade, bastognekoekjes, stroopwafel en stukjes caramel mmmmmm. Maar goed back to mr. Doodle.. Want wat vond ik van deze choco verrassing?

20160225_180004

Mijn mening: Mijn eerste indruk is dat de reep er aantrekkelijk uitziet en royaal bestrooid is met koek. Bij de eerste hap proef ik romige witte chocolade met een crispy twist. De koek smaakt naar bastogne en is een heerlijke combi met de witte chocolade. Ik nam slechts een stukje om te proeven maar had gelijk zin om de hele reep op te snaaien.

De reep heeft geen standaard voorgedrukte breuklijntjes dus je zal m zelf aan gort moeten slaan. Ik zou zeggen pak een deegroller of snijplank en geef hem een mep. Bij mij had de postbode dat werk al gedeeltelijk gedaan want de reep was door de helft gebroken. Uiteraard heb ik daar later zelf wat meer beschaafde brokken van gemaakt (op de rand van de tafel). Ik moet zeggen dat dit een zeer realistische concurrent is voor mijn favoriete tonys caramel zeezout. Ik zou deze reep zo cadeau geven want hij ziet er ook nog eens zeer aantrekkelijk uit en er is keuze uit een flink aantal originele smaken.

Je begrijpt natuurlijk wel dat je mij geen twee keer hoeft te vragen om nog meer van  zulke soort pakketjes op mijn deurmat te mogen vinden…

Momenteel zijn de repen van Johnny alleen nog te koop bij Deen en Boni supermarkten. Maar er is mij verzekerd dat de andere supers snel zullen volgen.. Misschien ook niet onbelangrijk de repen kosten 2,69 en daarvoor heb je een chocolade schat van 180 gram in je bezit.

p.s. weet je wat ik ook zo cool vindt? dat Johnny cacao boeren steunt met deze chocolade!

afsluiter

Deze blogpost bevat een product wat ik heb gekregen voor het schrijven van deze review

6 gedachten over “Review: loco about choco

  1. Goede deal! Ik vind de verpakking werkelijk fantastisch. Wat me minder aanspreekt is de hoeveelheid suiker en vooral het aantal soorten. Ik ben dan toch meer een fan van de ‘gezondere’ repen. Maar, eerlijk is eerlijk: de reep en de verpakking zijn een plaatje.

  2. Oeh jummie! Zag ze al veel voorbij komen idd.
    Heb toevallig vandaag nog om de repen gezocht, maar helaas nog niet in de winkels bij ons… Wel zag ik lege plekken waar binnenkort nieuwe repen komen, dus ben benieuwd!

Geef een reactie

