Food·Sweetness

Instagram favorieten

Als je mij zou vragen hoe lang ik nu actief ben op instagram zou ik het niet eens meer weten. Mijn eerste foto dateert van 64 weken geleden maar ondertussen heb ik er ook al een aantal verwijdert uit mijn begintijd die ik niet meer aan mijn foto eisen vond voldoen..

INSTAGRAM

Zo merk ik dat mijn foto’s steeds meer wit in de achtergrond bevatten en ook gebruik ik veel heldere kleuren en pastels. De donkerdere foto’s spreken me gewoon minder aan (en verwijder ik soms) Vandaag vertel ik jullie wat mijn favoriete onderwerpen zijn op instagram. Ook laat ik jullie mijn meest favoriete instagrammers van het moment zien.

Als ik mijn favo onderwerpen moet beschrijven die ik vaak bekijk op instagram zijn dat: bloemen, tekeningen, edelstenen, home deco, pasteltinten en ook heldere kleuren. Ik merk dat dit ook veel raakvlakken heeft met de foto’s die ik zelf post. Edelstenen zie je dan bij mij amper maar dat is omdat ik er maar weinig in mijn bezit heb helaas. Home deco daar experimenteer ik nog wat mee. Zo postte ik laatst een foto van onze slaapkamer maar meestal zijn het vooral kleine stukjes die ik er uit pak. Bijvoorbeeld bloemen of de glazen stolp waar ik nog steeds heel blij mee ben. Ik vind het ook leuk om te zien hoe mijn stijl aan het veranderen is van wat ik post. Zo zaten er een jaar geleden nog regelmatig donkere foto’s tussen maar nu is het voornamelijk wit in combinatie met pasteltinten of heldere kleuren.

kersoptaartig

Kersoptaart is wat foto’s betreft echt een account waar ik mijzelf een beetje aan spiegel. Je ziet in de foto’s veel wit en heldere kleuren terug.

bejoyceig

De account van Bejoyce volg ik nog niet zo heel lang maar ze maakt in elk geval prachtige foto’s van bloemen en daar scoor je bij mij wel punten mee

lonn3k3ig

Lonn3k3’s account ken ik nog maar amper een weekje. Per toeval kwam ik op haar blog terecht en vond zo de link naar haar instagram. Ik bleef maar scrollen door de prachtige foto’s!

daniellemilaigOok de account van Danielle Mila is één van mijn favorieten op ’t moment. Heldere kleuren gecombineerd met pastel en bloemen.

elkedageenfeestjeig

Als laatste favoriet de account van Ellen; El_kedageenfeestje. Ellen maakt food foto’s die me laten watertanden. Tsja en als echte foodie moet je die natuurlijk gewoon een hartje geven.

Op instagram zijn er ook een groot aantal commerciële merken vertegenwoordigd. Nu is het lang niet zo dat ik ook elk merk leuk vind wat betreft de posts op instagram maar ik heb ook hierin wel een aantal favorieten..

dillekamilleig

Dille en Kamille verdient wel een plekje in mijn favorieten lijstje. De foto’s doen me altijd rustiek en landelijk aan. Ik vind ze in de meeste gevallen echt prachtig; met simpele details zijn de foto’s stuk voor stuk plaatjes!

hemaig

Hoewel het gros aan foto’s op de instagram van Hema door andere mensen gemaakt wordt vind ik de producten van Hema geweldig. Daarom verdienen ze ook een plekje in mijn favorieten lijstje.

Nu ben ik zeer benieuwd naar jouw favorieten op instagram.. Welke onderwerpen zie je er graag en heb je nog favoriete merken die je volgt?

afsluiter

uiteraard zijn alles foto’s in dit artikel gemaakt door de persoon die is gelinkt aan de desbetreffende foto. 

6 gedachten over “Instagram favorieten

  1. `k denk dat we ongeveer dezelfde smaak hebben als het op foto`s aankomt dan 🙂 Voor mijn blog probeer ik ook steeds lichte foto`s te maken waarin de kleuren mooi naar voren komen. Afhankelijk van het weer (voorlopig is de tablet mijn fototoestel 😉 ) lukt het de ene keer weer beter dan de andere, maar het is wel ontzettend leuk om er mee bezig te zijn. Instagram heb ik (nog) niet, maar ik kan mij wel vinden in de voorstellen die je hier doet, dus bedankt alvast voor de tips! 🙂

    Groetjes!

    1. Hey Leen, wat leuk om te lezen dat je de fotostijl herkent bij jezelf! Jammer dat je geen instagram hebt anders kwam ik zeker even snuffelen.. zelf gebruik ik voor de foto’s vaak mijn telefoon omdat ik die meestal bij de hand heb.

      Liefs

      1. Komt nog wel denk ik, maar met een burn-out wordt doe ik nu even rustig aan 🙂 Rondsnuffelen mag je altijd vrijblijvend op mijn blog: https://picotentricot.wordpress.com/
        Ja, velen maken wel foto`s met hun telefoon denk ik, zelf heb ik nog zo`n lekker ouderwets ding met echte knopjes 😉 foto`s maken gaat, maar helaas is de kwaliteit daarvan ook een beetje ouderwets… 🙂

  2. ai das minder, op ’t gemakje dan Leen!
    Natuurlijk heb ik al op je blog gesnuffeld vanaf je eerste reactie hier op mijn blog 😀
    Tot een jaar of anderhalf geleden had ik ook nog zo’n telefoon tot dat ie kapot ging. Toen besloot ik maar eens modern te gaan doen hahah

  3. Dank je wel voor de mention! Ik hou zo van mooie lichte foto’s, al kan ik ook erg genieten van het tegenovergestelde moet ik zeggen. Maar zelf maak ik liever lichte en kleurrijke foto’s.

Geef een reactie

