Food·Personal

Mijn eetdagboek

Zelf vind ik het erg leuk om eetdagboekjes te lezen. Soms brengt het me inspiratie of zet het me aan het denken. Vandaag deel ik met jullie mijn eetdagboek van de afgelopen 5 dagen. Het brengt ook een stukje bewustzijn en stilstaan: wat eet ik nou eigenlijk op een dag? Kijk je mee..

20160201_124141

2 februari, een dag op mijn stage.

Vandaag begon ik mijn dag met een kop Sencha thee, home made granola met kwark en een appeltje en hiernaast nog een banaan. In de kleine ochtendpauze at ik een home made fruitig kwarkbolletje met daarbij een kop rooibos thee.

Mijn lunch bestond vandaag uit 3 volkoren crackers met home made tonijnsalade die ik nog over had van de Pita broodjes uit het boek van Mieke Kosters die ik maakte. Mocht je benieuwd zijn naar het recept laat het me even weten. ik topte de salade af met tomaatjes en een gekookt eitje. Ook dronk ik een kop rooibos thee. De kleine middagpauze dronk ik wederom een kop rooibos thee.

Het diner bestond uit een Thaise curry ook uit het boek van Mieke. De rijst was wat aan de kleffe kant geworden maar toch was het nog prima te eten. De curry bestond uit kip, mini maïskolfjes, peultjes, paprika en rijst. Wat verder in de avond dronk ik nog een kop chai latté.

foto720-wwvkycw4

3 februari, wederom een dag op mijn stage.

Vandaag weer hetzelfde ontbijtje als gisteren. Ik vind mijn granola zo heerlijk, elke week maak ik een verse pot. Super leuk om te variëren met verschillende ingrediënten. Hiernaast een kop Sencha thee en een banaan. Voor de kleine pauze in de ochtend heb ik een fruitcocktail gemaakt van: mango, blauwe bessen en passievrucht mmmm.

Soms vind ik het ontzettend saai om altijd maar boterhammen of crackers te eten in de lunchspauze en daarom wissel ik dit af met wraps. Ik heb 1,5 wrap meegenomen waarvan 1/2 met rauwe ham en groenten salsa en 1 met gerookte zalm met roomkaas en rucola. In de kleine pauze in de middag drink ik vaak alleen een kop thee. Vandaag een uitzondering; ik kreeg van de kookgroep een toetje met kwark en appeltjes met kaneel omdat ik het toetje had bedacht toen ik de vorige keer deze groep heb begeleidt.

Het diner bestond vandaag uit een left over van heerlijke risotto die ik eigenlijk wat vaker zou moeten maken. De risotto komt uit de allerhande en bestaat vandaag uit champiginons, ui, courgette, erwtjes en blokjes ham. In de avond drink ik nog een kop chai latté. Vaak kook ik grote porties waardoor je later nog eens leftovers kunt eten; uit de koelkast of je vriest ze in)

4 februari, een dagje naar school

Ik begin mijn dag weer met mijn granola ontbijtje, een banaan en een kop kaneelthee. Ik ontbijt wat later en drink tussendoor thee maar verder geen kleine pauze of iets te eten. Mijn lunch bestaat vandaag uit 3 volkoren crackers; 1 met oude kaas, 1 met groentensalsa en rauwe ham en 1 met oriëntaalse rivierkreeftsalade. Eigenlijk heb ik mij voorgenomen geen salades meer te gaan eten maar deze moet dus eerst op want weggooien vind  ik zonde. Ook drink ik nog een kop kaneelthee.

Aangezien ik mijn maandelijkse ‘feestweek’ heb heb ik altijd onwijs trek in chocolade. Ik besluit hier aan toe te geven en neem om 4 uur een twix. Het diner van vandaag: oven aardappeltjes met Italiaanse kruiden en zeezout, gebakken champignons, varkenshaas en peultjes. In de avond wederom een chai latté (volgens mij ben ik een verslaving aan het ontwikkelen…)

20160201_143730

5 februari, mijn laatste dag stage voor deze week

Vandaag een ander ontbijtje voor wat afwisseling: overnight oats met lijnzaad, kaneel, banaan, blauwe bessen en wat kokos. Daarnaast een kop thee. Gisteravond heb ik voor in de kleine pauze van vandaag alvast een fruitig kwarkbolletje uit de vriezer gehaald. Daarbij drink ik een kop groene thee. Tussendoor drink ik ook thee. Lunch bestaat vandaag uit 2 zonnebloempitboterhammen met roomkaas en gerookte zalm. In de kleine pauze in de middag heb ik een craving naar chocolade maar ik weet me in te houden en drink alleen een kop groene thee.

Diner tonight: volkoren spaghetti met salami, champignons, courgette, paprika en roomkaas (ooit in een kooktijdschrift gevonden) super easy en snel klaar. Na eet ik nog wat magere kwark met een handje granola en wat honing. In de avond geef ik toe aan mijn chocolade drang. Ik heb bij de Honey Pie lemon yoghurt taart gehaald om het weekend in de luiden. Daarnaast drink ik een kop chai latté en eet ik nog 3 witte chocolaatjes.

6 februari, een dagje op het werk

Ontbijt met granola, kwark, appeltje en een banaan. Hiernaast een kop after diner thee van Etos. In de kleine pauze een kop rooibos thee en een bakje groene druiven. Lunch is vandaag 3 volkoren crackers; 1 met rauwe ham, 2 met Oriëntaalse rivierkreeftsalade. After work nog 3 witte chocolaatjes. Ik ben om 4 uur klaar met werken en heb dan altijd wat trek. We gaan vanavond uit eten maar dat is pas om half 7..

Het diner eten we bij steakhouse ‘De Tamboer’ in Middelburg. Mijn voorgerecht bestaat uit een soep van gegrilde paprika en 2 stukjes stokbrood met kruidenboter. Hoofdgerecht is een maaltijdsalade met biefstukreepjes en wat frietjes. Het is zo enorm veel dat ik mijn bord echt niet leeg krijg. Het toetje wat ik heb gekozen is een créme brulee met daarnaast een bolletje Zeeuwse babelaarijs en slagroom. Thuis drink ik nog een groot glas met thee.

Zo dit waren 5 dagen uit mijn eetdagboekje. Zelf let ik er op dat ik doordeweeks zoveel mogelijk gezond eet. In het weekend mag ik van mijzelf alles eten wat ik lekker vind, dit is voor mij het beste vol te houden en hierbij voel ik me prima. Laat mij vooral weten of je het leuk vindt om dit vaker te lezen. Wat at jij zoal deze week?

afsluiterklassiek

 

2 gedachten over “Mijn eetdagboek

Geef een reactie

