creatief·Mail

Echte post is leuker

20160113_094655

Sinds de postzegels steeds meer oplopen in prijs merk ik dat mensen minder post versturen. Of zou het aan iets anders liggen? zo kregen wij hier eind vorig jaar beduidend minder kerstkaarten dan de jaren ervoor! Maar ach dat mag de pret niet drukken ik blijf toch graag echte post versturen in plaats van via de digitale snelweg..

20160113_094643

De eerste weken van het nieuwe jaar gaat het hier thuis niet zo goed om verschillende redenen. Om toch wat te kunnen ontspannen ben ik begonnen met het illustreren van enveloppen. Hopelijk kan ik jullie inspireren om de post in elk geval een stuk vrolijker te maken en misschien een lach te toveren op het gezicht van de postbode. Laat je fantasie de vrije loop en pak er alvast wat saaie enveloppen bij.

20160113_094628

Wat heb je nodig? een potlood, een gum, zwarte pen, zwarte stift, witte pen en een wit potlood. En uiteraard de enveloppen die je wilt gaan decoreren. Pinterest is soms je beste vriend, ik zou zeggen kijk er eens voor mooie patroontjes als je niet zo van de blaadjes bent die ik tekende.. Zoek op termen als: patterns, zentangle, floral patterns, etc.

Je schetst eerst de blaadjes en kunt hierbij ook gebruik maken van een lineaal voor wat grove lijnen. Wanneer je tevreden bent met de schets trek je de blaadjes over met een pen. Vervolgens gum je de lijntjes over wanneer je alles met pen hebt overgetekend. Je kunt nu helemaal zelf bepalen hoe je de blaadjes gaat decoreren. Vul je ze in met een zwarte stift? maak je een zwart witte combi of teken je alleen de nerfjes in het blad. Be creative!

20160113_112711

Bij mij maakten de blaadjes juist dat ik op zoek ging naar verschillende manieren om ze te gebruiken op een enveloppe. Je kunt ‘m helemaal maken zoals je zelf wilt. Kies bijvoorbeeld voor kleur als je dat mooi vind of gebruik handlettering om de enveloppe nog mooier te maken. Zo schreef ik op de enveloppe met ovale illustraties een berichtje voor de postbode

Wie ga jij vrolijke post sturen?

afsluiterklassiek

6 gedachten over “Echte post is leuker

  1. Echt heel erg mooi…. Ik stuur regelmatig post, heb ook nog steeds een penvriendin vanaf mijn 12e……we sturen elkaar brieven, maar ook knipsels uit tijdschriften, kleurplaten en ga zo maar door. Lieve groetjes Joyce, BeJoyce…

    1. Hoi Joyce, Wat leuk dat je even langskwam om een berichtje achter te laten op mijn blog!
      Lange tijd heb ik ook een penvriendin gehad, dit is wel wat verwaterd maar soms stuur ik nog wat snailmail of een swap.
      Vind ik echt heerlijk om daar mee bezig te zijn.

      Liefs

  2. Echt leuk die enveloppen! Ik stuur ook nog regelmatig kaartjes en kleine pakketjes ondanks de dure postzegels. Een kaartje ontvangen is altijd leuk en zeker als het in zo’n mooie envelop zit.

Geef een reactie

