Fashion·Personal

Stijl file

9cd736b922816bf4442e984184369ef3

Afgelopen week las ik op de blog van Martine en Willemijn het artikel over het ontwikkelen van je persoonlijke stijl. Mijn stijl valt niet onder een noemer te omschrijven. Het wisselt ook in de loop der jaren valt mij op. Zo was ik op de middelbare school echt van de wat sportievere outfits en later schakelde dat om naar wat zakelijker. Blousjes, colbertjes en dat soort dingen. Ik merk dat ik in de zomer heel erg ben van het bohemian zoals op de foto hier onder: kantjes, luchtige transparantere stoffen, borduursels. In de winter vind ik dit wat minder gepast en ga ik voor warm comfy en casual.

a88ccaf9c36a66efd769e7895d400ee8

Deze zomer plande ik een kleuren analyse in. Dat is iets wat ik al heel lang wilde en ik heb er best wat aan gehad! Ik kreeg een kleurenpaspoort mee met stofstaaltjes maar ook een pasje met kleuren die mij goed staan wat ik nu bij me draag in mijn portemonnee. Dat kan ik dus mooi gebruiken als ik ga shoppen. Qua kleuren weet ik dus nu wel aardig de weg. Maar het artikel wat ik las zette mij aan het denken.. Wat is nu eigenlijk mijn persoonlijke stijl?

a39b2a8833b0145d23cd1c62f8ce9eed

Als ik bovenstaand plaatje dan zo zie vind ik het een prachtige foto en ben ik op slag verliefd op al die mooie jurkjes. Maar is het nou wat ik zelf draag? Nee! Ik houd enorm van bloemenprints, stipjes, streepjes en kant. Ik ben grote fan van King Louie en Tante Betsy alleen mijn portemonnee vindt dat iets minder grappig. Mijn stijl klinkt denk ik vooral romantisch, boho, een tikje navy..Maar toch heb ik ook een hang naar casual en soms zelfs wat preppy. Ik kreeg het idee om mijn pinterest account weer wat nieuw leven in te blazen en eens plaatjes te gaan pinnen met outfits die ik mooi vindt. Ik zal er hier een aantal met jullie delen.

b1286a5ab8bab89c94f4160f322bfd27

Zo vind ik dit een geweldige outfit voor warm weer (alleen de sokken en schoenen zijn dan weer niet mijn ding). Dit laat echt het romantische zien. Ik draag graag vesten en heb er dan ook best wat van in mijn kast hangen.

4403e2b82baa1f95885fa768278981b2

Ook deze outfit vind ik gaaf eigenlijk alles in het plaatje is wel waar ik van houdt. De kleur van de laarzen vind ik prachtig. Zelf kocht ik even geleden cowboylaarzen in deze kleur en daar ben ik echt helemaal weg van.

954873b88de5c6f9233369a5ca0ad020

Iets heel anders maar ook echt helemaal mijn ding is deze outfit. Echt wat meer casual maar nog wel netjes. Vooral de streepjes en de witte allstars vind ik super. Als laatste een outfit in een wat meer preppy stijltje maar ook dit vind ik echt gaaf.

6c5191d0bca2a0c5de3d50860e4ed14a

Nou zoals je ziet is mijn stijl echt heel uiteenlopend. Ik vond het heel verhelderend om eens via pinterest een soort moodboard te maken van wat ik nou eigenlijk leuk en mooi vindt om te dragen. En Martine en Willemijn, bedankt voor de inspiratie voor deze blogpost!

Nu ben ik erg benieuwd wat is jouw stijl?

afsluiterklassiek

*p.s. de bronnen van de afbeeldingen staan vermeld in de hyperlinks

 

 

2 gedachten over “Stijl file

  1. Oei – ik heb ook helemaal geen vaste stijl.
    Ik draag graag retro-look jurkjes, maar zeker niet altijd.
    Ik draag graag casual, jeans en een leuk vestje.
    Toch kan ik ook met iets meer ‘gekleed’ voor de dag komen.
    Hangt erg af van hoe ik me voel eigenlijk.
    Bij die ene foto waar je de sokken ne de schoenen niet leuk vind, vind ik dat ook. Maar de rest is zo mooi!

Geef een reactie

