Food·Sweetness

Plezier in de keuken

Ik vind het zo heerlijk wanneer het kerstvakantie is om de keuken in te duiken. Het is dat ik nu veel tijd besteedt aan verslagen en mijn scriptie maar dat betekend niet dat ik nu wegblijf uit de keuken.. Vandaag deel ik met jullie een aantal blogposts die ik al eerder heb geschreven. Het geeft je hopelijk inspiratie om heerlijk in je keuken aan de slag te gaan voor kerst.

Misschien niet eens voor jezelf maar het kan natuurlijk ook voor anderen. Hoe leuk is het bijvoorbeeld om als je op visite gaat iets lekkers mee te nemen wat je zelf met liefde hebt gemaakt? Zo verras ik mijn oma elk jaar weer met iets lekkers wat ik voor haar en opa meeneem. Er komt dan vaak nog meer familie dus gelijk een goed idee om dan lekker uit te delen. Want hoe fijn is het dat je andere mensen blij kunt maken met jouw creaties?

foto720-wwvkycw4

Wat dacht je bijvoorbeeld van een heerlijke pot zelfgemaakte granola? Super leuk (en lekker) voor een kerst ontbijtje of brunch met wat vers fruit en kwark/yoghurt

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Deze roze merinque rozetten zijn natuurlijk geweldig bij een high tea maar leg ze ook eens op het bonbon schaaltje bij de koffie/thee

En als we het dan toch over snoepjes en zoetigheid hebben dan kan je deze fudge ook zeker eens maken want dat is echt een aanrader!

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Als laatste heb ik al weer veel te lang geleden heerlijke appelkoeken gemaakt. Als je niet zo van chocolade houdt maar wel van winterse smaken is dit echt een topper!

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Ik denk dat ik zelf dit jaar fudge ga maken met pure chocolade, cranberries en pistachenootjes (er ligt hier namelijk nog een mega voorraad chocolade in de kast dat wil je niet weten..)

Wat ga jij dit jaar met kerst klaarmaken in je keuken? Wie ga je er blij mee maken? Ik wens jullie een hele knusse kerst met vooral lekker eten en lieve mensen toe!

afsluiterklassiek

2 gedachten over “Plezier in de keuken

    1. Hihi ja je zou het denken hé? mijn vriend is toch echt meer van de hartige hapjes als hij moet kiezen 😉 Zelf houd ik enorm van chocolade en wou ik soms dat het niet bestond (want beter voor de lijn, hahahah)
      Veel plezier in je keuken!

      Liefs

Geef een reactie

