creatief

DIY houten ster

20151023_181623

Even geleden liet ik jullie het swap pakketje zien wat ik stuurde naar Saskia. Daarin zat een houten ster die ik zelf heb gedecoreerd. Denk je nu wauw tof.. de DIY voor een handmade gedecoreerde houten ster deel ik vandaag met jullie!20151118_143250

Me neme.. een lege houten ster. Ik kocht deze bij Action maar be aware ik heb regelmatig mis gegrepen dus als je ‘m ziet zeg ik kopen! Ik meen dat ie rond de 1 euro kost heb helaas geen bon meer..

Verder heb je nodig: smalle washi tape, acrylverf, penseeltjes en water. Een stukje keukenrol is ook wel handy om je penseel af en toe aan af te vegen.

20151118_145109

Plak de washitape in een stervorm en vul met het penseel de vorm in met een kleur naar keuze. Trek het tape er daarna voorzichtig weer af. Vervolgens kun je de volgende vorm die je wilt schilderen afplakken met washitape. Je kunt kiezen voor strakke lijnen door de vorm netjes in te vullen maar ook kun je vanaf de tape lichtjes naar buiten schilderen zodat je randje wat vager wordt.

Foto 1 is van de binnenste ster en foto 2 laat het vervaagde randje wat ik nt omschreef wat zien. Je kunt de vorm zo ingewikkeld of simpel decoreren als je zelf wilt. Ook kun je zelf bepalen hoeveel kleuren je gebruikt. Zo heb ik 2 sterren gemaakt met mintgroen en wit maar alleen wit is ook prachtig. Nu is het tijd om de ster verder te decoreren.

ster

Dit is de combo met mintgroen en wit. Kijk mijn mooie poederroze wand in mijn hobbykamer …

20151118_161131

Om de ster te decoreren gebruikt ik het onderste penseeltje wat heel fijn is maar wel erg precies werkt. Hiermee maak je dus figuurtjes naar keuze op de ster. Wat dacht je van bloemetjes, krullen, stipjes of misschien wel geometrische vormen? Ik ga deze sterren cadeau geven aan mijn collega’s op stage omdat ik het heerlijk vind om cadeautjes te geven.

afsluiterklassiek

Hoe zou jou ster er uit zien?

2 gedachten over “DIY houten ster

Geef een reactie

