Food

Funny foodie facts about me

De laatste funny foodie facts over mij stamt als ik het goed heb van januari dit jaar. Tijd om weer eens wat nieuwe feitjes op een rij te zetten! Vaak denk je zelf helemaal niet na over je eetgewoonten en besef je niet dat dit echt iets is wat bij je hoort. Door deze feiten op een rijtje te zetten was ik mijzelf weer iets bewuster van mijn eigen gewoonten die ik vandaag met jullie deel.

Ik eet pas sinds een tijdje weer sinasappels. Ik ben geen supergrote fan van citrusvruchten en vind het vooral veel werk om ze klaar te maken. Nu pak ik een bakje en pel ik ze vooraf al thuis en neem de partjes dan zo mee voor in de pauze. Easy!

Ik maak sinds deze zomer elke week granola. Zo heerlijk, ik kan er echt van genieten dat het huis dan zo heerlijk ruikt. De granola uit de supermarkt vind ik nu ook echt niet lekker meer. Nee geef mij maar mijn eigen versie.

Oh boy, I’m addicted.. en wel aan de Tony chocolonely zeezout caramel chocolade. Je mag me er zelfs voor wakker maken, heerlijk! Nu zie ik vaak perspakketjes van Tony langskomen en hiervoor houd ik mij natuurlijk warm aanbevolen. De nieuwe smaak met lemon cheesecake heb ik nog niet geproefd maar ben ik wel zeer benieuwd naar..

Ik recycle eigenlijk altijd mijn zakje thee (behalve op stage) Zonde om het zakje weg te gooien wanneer er nog smaak aan zit voor een 2e keer toch? Tsja zuinige Zeeuw of niet. Nog een theefeitje is dat ik het allerliefste losse thee drink die doe ik dan in een filterzakje en haal ik meestal bij Dille & Kamille. Ik heb ze in gezellige potjes gestopt zodat het er nog leuker uit ziet.

Ik zeg het niet graag maar het is al lang geleden dat ik serieus weer eens iets heb gebakken. Buitenom dat ik elke week granola bak en af en toe bananenbrood snak ik er naar weer eens wat zoets uit mijn oven te toveren.. Maar door mijn scriptie ontbreekt het helaas nogal aan tijd. Wie weet in de feestdagenvakantie.. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze heerlijke lemon yoghurtcake met frambozen?

Oeps, ik weet eigenlijk niet eens of ik jullie al had verteld over mijn afstudeerstage.. Maar bij deze: ik loop mijn laatste stage in het revalidatiecentrum in Goes. Ik merk dat ik bewuster bezig ben met mijn eten en probeer zoveel mogelijk gezonde lunch en tussendoortjes te nemen. Het werkt aanstekelijk dat mijn collega’s ook grotendeels allemaal heel gezond eten!

Maken jullie ze wel eens van die Danerol croissantjes? Oh boy ik vind ze echt heel lekker! Ik experimenteer graag met verschillende vullingen.. Wat dacht je van appel, kaneelsuiker, rozijntjes, chocolade, mmmm.

Soms denk ik weleens dat ik licht autistische trekjes heb. Zo kook ik altijd in een vaste volgorde en vind ik het heel vervelend als daar vanaf word geweken. Zondag kookte ik samen met mijn vriend nasi en als hij dan afwijkt van mijn patroon kan ik daar slecht tegen. Heb ik bijvoorbeeld ook met het opvouwen van de was..

De personen die mij goed kennen weten dat ik ontzettend moeite heb om genoeg te drinken. Ja soms vergeet ik het gewoon. Dan denk ik wat heb ik vandaag eigenlijk gedronken. En soms is dat maar 1 glas, shame on me. Daarom drink ik sinds ik stage loop uit een soepkom. Daar past extra veel thee in en dit helpt mij om zo meer te drinken! Het is een andere dan de mok op de foto maar ik beschilderde ze lang geleden zelf!

2 gedachten over “Funny foodie facts about me

    1. Dankje Debby, welkom op mijn blog!
      De taart smaakte inderdaad heerlijk.. Toevallig heb ik gisteravond cupcakes gebakken omdat mama vandaag op de thee kwam.
      Niets bijzonders maar wel lekker 🙂

      xx

Geef een reactie

