creatief·Food·Sweetness

DIY simpel geboorte cadeau

Tussendoor al het werk op stage en het bezig zijn met mijn scriptie probeer ik nog steeds wel leuke dingetjes te doen. Vorige week kregen we het nieuws dat onze vriendenkring is uitgebreid met een kleine jongen. Daar gingen we deze week op kraambezoek en nam ik uiteraard zelfgemaakte kado’s mee!

Vandaag deel ik met jullie hoe ik mijn geboortebonbons heb gemaakt die ik ze gaf. En echt het is zo simpel je hoeft echt geen keukenprinses te zijn. Dit kan iedereen en is ook nog eens super leuk en lekker! Wat heb je nodig?Voor ongeveer 12 bonbons: 1 reep pure chocolade, muisjes in een kleur naar keuze of andere vrolijke sprinkles. Mini stroopwafeltjes en that’s it.. Ohja en een siliconen vorm voor mini cupcakes, daar kun je namelijk perfect bonbons in maken!

Smelt de chocolade au bain marie of in de magnetron, wel voorzichtig zijn en regelmatig omroeren anders verbrand je je chocolade en dat wil je niet.. Zet je chocolade klaar en ga vervolgens aan de gang met de koekjes. De originele mini stroopwafels waren net nog iets te groot en daarom sneed ik ze op maat door een rondje te pakken wat even groot was als de vormpjes. Let op je gooit de restjes die je er af snijd niet weg!! Je gooit de restjes bij de chocolade en roert deze er door. Dat geeft een lekkere bite in je bonbons straks en het is gewoon zonde om weg te gooien. Giet nu in elk vormpje een klein bodempje muisjes, niet teveel. Dit is de versiering die straks dus bovenop zichtbaar is. Daarop schep je met een lepel de chocolade in de vormpjes. Druk de stroopwafels zachtjes aan, niet te hard want dan duw je alle chocolade er uit..

Zet je vorm nu voor een paar uur in de koelkast. Wanneer je ze er uit haalt zien ze er zo uit ( helaas zie je de stroopwafeltjes niet op de foto) Verpak de bonbons in een mooi doosje en laat ze zeker een paar uur op kamertemperatuur komen. Ze hoeven niet in de koelkast te worden bewaard anders zijn ze zo hard dat je je tanden er makkelijk op kunt kapot breken.

Ik legde onderin het doosje een stukje mooi papier wat ik verpakte in een foliezakje zodat het doosje niet al te smoezelig zou worden. Ik deed dit in dezelfde kleurstelling als de muisjes. Het kadootje werd heel goed ontvangen. Zo zie je maar dat iets simpels ontzettend leuk kan zijn!

afsluiterklassiek

*je kunt voor de bonbons natuurlijk elke chocolade gebruiken die je wilt. En wanneer je een verjaardag hebt zijn ze ook gewoon super leuk als kadootje met vrolijke sprinkles er op. Gebruik je fantasie, veel plezier in je keuken!

4 gedachten over “DIY simpel geboorte cadeau

    1. Dankjewel! Ik ben helemaal vergeten om foto’s te maken van het doosje. Dat was ook zo leuk had er met houten letters dad en mom opgeplakt, ook kregen ze nog een tegoedbon voor een door mij gemaakt geboortebordje. De baby zelf kreeg een tekkie knuffeltje 😀

Geef een reactie

