creatief·My treasures

DIY home deco

Inmiddels wonen we alweer bijna een maand in ons nieuwe huis. Ik liep al een tijdje met een idee rond voor een muur decoratie. Soms pakt het uit zoals je in je hoofd hebt maar soms ook niet. In dit geval was het precies uitgepakt zoals ik wilde en daarom deel ik vandaag graag deze DIY met jullie.

Wat heb je nodig? Een fotolijst naar keuze in een maat naar keuze. Ik ging voor deze mooie lijst die ik kocht bij Xenos in 40×50 centimeter. Wat je verder nog nodig hebt..

Een stuk kurk wat past in je fotolijst. Dit was voor mij nogal een gedoe en uiteindelijk vond ik bij de Karwei een prikbord wat veel te groot was. Ik knipte de kurk op maat en hield zelfs nog wat over om nog eens een projectje mee te maken. Ook heb je een mooi stuk kant naar keuze nodig. Ik heb een flink stuk waarvan ik nog veel over hield dus wie weet wat ik er verder nog mee kan fabriceren.

Leg het stuk kant onder je kurkplaat en laat een ruime rand over. Zo kun je straks je kant strak om de plaat spannen en met nietjes vastzetten (let op dat je dit wel doet op de hoogte waar de plaat net in de lijst valt anders zie je de nietjes) De restjes knip je uiteraard af zodat je zo min mogelijk hobbels en bobbels hebt aan de achterzijde.

Ik heb hiervoor gewoon een hand nietmachine gebruikt. Eerst met een tacker geprobeerd maar de nietjes hadden te lange pootjes waardoor het aan de voorkant er uit kwam te steken, niet wat je wil dus!

Wanneer je de plaat nu in de lijst legt ziet het er zo uit als hieronder, ik vind het al erg geslaagd zo!

Kijk en nu komt het leukste, je kunt de plaat dus decoreren met alles wat je leuk vind. En ben je het beu? dan haal je het er gewoon af en prik je er iets anders op. Zo kun je de plaat bijvoorbeeld aanpassen per seizoen. Wat dacht je van kerstballen, paastakjes, lieve briefjes/kaartjes, etc? Omdat ik al een tijdje hartjes spaar (die je misschien ooit al eerder aan mijn DIY voor mijn keukenlamp hebt gezien) De lamp heb ik niet meegenomen naar ons nieuwe huis maar de hartjes wel. Eindbestemming is dus in deze geweldig lijst. Past geweldig bij mijn hal toch?

Ik heb alles vastgeprikt met spelden zonder plastic kopje, je ziet ze wel maar zijn niet zo aanwezig. Natuurlijk kun je alle prikkertjes gebruiken die je zelf mooi vind. Zo zou je bijvoorbeeld ook kunnen gaan voor sierlijke pareltjes…

Wat zou jij in de lijst hangen?

afsluiterklassiek

ps. Span eens een lijntje van stoer jute touw of gebruik kant in de lijst en bevestig met knijpertjes leuke/lieve kaartjes. Zo kun je afwisselen met het vastprikken van objectjes en vastknijpen aan een lijntje!

5 gedachten over “DIY home deco

Geef een reactie

