creatief

DIY little gift

Soms vind ik het zo fijn: zomaar een klein kadootje geven aan iemand om wie je veel geeft. Het hoeft niet eens heel duur te zijn. Wanneer iets simpel is maar er leuk uitziet kan ik daar enorm blij van worden! Mijn fototoestel is inmiddels al in het nieuwe huis dus excuses voor de foto kwaliteit van mijn telefoon maar het gaat om het idee…

Je kunt hiervoor elk notitieboekje gebruiken wat je wilt. Mijn boekje kreeg ik een tijd geleden en pimpte ik zelf nog wat verder. Gebruik stempels, stickers, washitape en lintjes/kantjes, leef je uit! Op mijn boekje plakte ik de tekst zoete recepten en ik deed er elastisch kant rond zodat het mooi dicht blijft zitten.

De houten lepel kun je in veel verschillende winkels kopen dus kijk rustig rond wat je mooi vind, vaak zijn ze niet eens zo duur. Mijn vriend hielp me door deze lepel bovenin te doorboren. Zo kun je de lepel ook ophangen wanneer je dat leuk vind. Ik plakte met een brede washitape die ik niet vaak gebruik een gebied af waar ik de kleurovergang op de lepel wilde. De verf die ik gebruikte is home deco verf van de action in een grijs groene kleur. Laat de verf goed drogen en breng wanneer het nog niet dekkend is nog een laagje aan. Zelf spoot ik er met blanke lak ( alleen op het geverfde deel) een beschermend laagje overheen.

Zoals je dus al kunt lezen staan er in mijn boekje zoete recepten. Ik schreef er met de hand allerlei recepten die ik in de loop der jaren verzameld had in. Dat varieert van hele ongezonde maar heerlijke dingen tot gezonde dingen als bananenkoekjes en granola.

Vervolgens pak je het leuk in, in mijn geval in een rood wit stippen papiertje waarvan ik een rol kocht bij Xenos. That’s it, veel eenvoudiger kan het niet denk ik. Zo heb je een leuk origineel en handgemaakt kadootje!

Welke recepten zou jij in het boekje schrijven?

afsluiter

4 gedachten over “DIY little gift

Geef een reactie

