Personal

Personal: A new chapter

Eigenlijk is het iets waarmee je je hele leven bezig bent; een nieuw hoofdstuk beginnen en het daarna weer afsluiten. Zo was het voor mij deze week tijd om een nieuw hoofdstuk te openen. Ik begin aan mijn afstudeerstage! Wat is de tijd ongelofelijk snel voorbij gegaan. Het staat me nog heel helder voor de geest dat ik vol spanning begon aan mijn toelatingstest zodat ik een HBO opleiding kon gaan volgen. Vooraf was ik al even op mijn hopelijk toekomstige school geweest zodat ik een beeld had van welke opleiding ik wilde gaan volgen. Dat was voor mij gelukkig al snel duidelijk maar dan nog die toetsen halen zodat ik echt kon beginnen.

Om eerlijk te zijn vond ik de toetsen erg vervelend. Ik moest een toets Nederlands, Engels en maatschappijleer afleggen waarvan ik nu ik er op terugkijk vond dat ze weinig met de opleiding te maken hadden. Ook waren ze lastiger dan het toetsmateriaal wat ik tot nu toe heb moeten leren. Een beetje verwarrend dus want ik had verwacht dat alle toetsen zo lastig zouden zijn. Gelukkig was dit niet het geval en heb ik tot nu (even afkloppen) al mijn tentamens in 1 keer gehaald. Hier ben ik ontzettend trots op.

Hierin ben ik wel wat veranderd wanneer ik het vergelijk met de middelbare schooltijd. Toen was ik al lang tevreden met een 6 maar inmiddels kan ik wel zeggen dat die vlieger niet meer opgaat. Wanneer ik onder de 7 scoor ben ik niet tevreden, tsja dat perfectionistische krijg je er niet meer uit vrees ik.. 3 jaar zijn ontzettend snel gegaan, ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en ook veel ervaring op mogen doen door stages en vrijwilligerswerk. Vanaf jaar 1 heb ik geroepen dat ik graag wil werken met mensen met een verstandelijke beperking. Dit vind ik nog steeds ontzettend leuk om te doen maar toch besloot ik een andere doelgroep te kiezen voor mijn afstudeerstage.

Begin dit jaar was ik al snel aan het zoeken naar een plek om te kunnen af te studeren. Op internet kwam ik een vacature tegen waarin werd gezocht naar een creatieve persoon. Natuurlijk begrijpen jullie dat ik hier echt meteen een brief voor heb geschreven. Niet veel later mocht ik op gesprek komen en ook vrij snel kreeg ik te horen dat ik aan was genomen om te komen afstuderen in jaar 4. En 2 dagen geleden was het dan zover, ik ben begonnen aan mijn afstudeerstage. Toch wel lichtelijk zenuwachtig omdat alles helemaal nieuw voor mij is ging ik op pad.

De plaats waar ik komend jaar hoop af te studeren is een revalidatiecentrum hier in de omgeving. Ik ben er aangenomen als stagiaire op de afdeling activiteiten therapie en op dag 2 kreeg ik al de vraag of ik een revalidante wil begeleiden vanaf komende week. Hoe tof is dat? ik voel me erg welkom en ook ontzettend fijn dat ik al gelijk de kans krijg om mijn verantwoordelijkheid te laten zien! En weet je wat ik ook zo heerlijk vind? ik heb NOOIT geen enkel moment spijt gehad dat ik mijn fulltime baan heb opgegeven om het roer volledig om te gooien..

Ohja en een ander nieuw hoofdstuk gaat binnen nu en een paar weken open; we gaan verhuizen tijd om mijn allereerste huisje achter me te laten en opnieuw te beginnen op een nieuwe plek, spannend!

afsluiter

2 gedachten over “Personal: A new chapter

  1. Ook wij zijn enorm trots op jou dat je die stap hebt durven en kunnen nemen om het roer om te gooien. Je hebt een enorme inzet getoond om dit te bereiken,erg knap hoor. Hopelijk is je laatste stageplek zo tevreden over je dat je er mag/kan blijven dat zou erg mooi zijn. Je andere nieuwe hoofdstuk liet wat op zich wachten,maar al dat werken en wachten wordt nu wel beloond met een fijn eigen mooi huis. Veel succes met alle fijne nieuwe dingen,je verdiend het xxx pa en ma

Geef een reactie

