Food·Personal

10 Fun foodie facts about me

Het is al heel lang geleden dat ik 10 fun foodie facts met jullie deelde. Deze week was ik bezig met mijn food diary en zo kwam ik op het idee om weer eens 10 nieuwe facts met jullie te delen. Allright Daar gaat ie dan..

Bron

1.Ik haat rozijnen in muesli, ik vind het gewoon echt niet lekker. Uit wanhoop heb ik weleens dat ik een zak koop bij Lidl en dan ALLE rozijnen er uit ga halen. Ik wil gewoon geen rozijnen in mijn muesli. Van Dorset kocht ik wel al muesli zonder rozijnen maar dit vind ik wel erg duur… Iemand budget tips?

2. Eventjes geleden at ik pas voor het eerst mijn eerste Tony Chocolonely reep. En sindsdien ben ik een echte Tony addict. Maar goed dat ik deze repen niet overal kan kopen hier in de buurt want anders was ik denk ik tonnetje rond.. Mijn favoriet is tot nu met caramel en zeezout. Wat is jouw favoriet?

Bron

3. Ik doe altijd meteen boodschappen voor de hele week. Dan maak ik een schema wat we per dag eten en haal ik een volle krat. Dit ook zodat ik niet in de verleiding kom om steeds impuls dingen te kopen in de supermarkt. Toch vergeet ik nog weleens wat maar dan probeer ik echt alleen de vergeten boodschappen te halen. Doe jij ook boodschappen voor de hele week of haal jij ze elke dag?

Bron

4. Ik lust  echt geen: spruiten, asperges, rode bieten, hamburgers, speklappen en gehaktballen. Sinds ik op mijzelf woon komt er dus echt geen van bovenstaande dingen in huis. Nouja dat is niet helemaal waar want mijn vriend lust wel graag hamburgers dus die koop ik dan speciaal voor hem. Ik eet het echt NIET.

5. Zomers eet ik echt het allerliefst salade. Mijn vriend is het daarmee niet eens en eet het liefst gewoon Hollandse pot met een groot stuk vlees. Geef mij maar gewoon een frisse salade waarmee ik lekker kan variëren! Op een warme dag vind ik het echt niet fijn om dan warm te moeten eten. Eet jij zomers het liefst warm of een salade?

Bron

6. Zodra het even kan wil ik het liefst buiten eten. Waar ik nu woon is dat iets minder leuk omdat ik geen eigen tuin heb. Maar wanneer we straks in ons nieuwe huis wonen ga ik gewoon zodra het even kan lekker buiten eten ( en leren, en creatief bezig zijn, en..) Eten jullie liever buiten of binnen?

Bron

7. Ik eet elke dag een banaan, wanneer ik deze niet op heb heb ik het gevoel dat er iets mist. Als ik dan overnight oats eet MOET er ook gewoon een banaan door omdat ik dit gewoon het lekkerste vindt. Who’s with me? Let’s go banana’s

Bron

8. Een traditie die ik vanuit thuis heb meegenomen is dat we elke zondag speciale broodjes eten. Meestal zijn het afbakbroodjes met iets lekkers er op. Soms zijn het pannenkoeken die ik dan over heb van de dag ervoor. Wat voor ontbijt eten jullie op zondag?

Bron

9. Sinds een paar jaar drink ik altijd thee of water bijna nooit wat anders. Omdat ik het niet meer gewend ben om zoet te drinken vind ik veel dingen gewoon echt TE zoet.. Als ik dan toevallig sap drink gooi ik er veel water bij zodat het veel minder zoet is. In de winter is het vooral veel thee, zomers verse muntthee of water. Wie doet dit ook?

10. Ik heb al heel lang al geen taarten meer gedecoreerd. Door school en stage heb ik het hiervoor gewoon echt veel te druk. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms mis dus hopelijk binnenkort weer eens tijd om iets moois te kunnen maken wat taarten betreft..

Wat is een funny fact wat jou voeding/drinken betreft wat weinig mensen weten?

afsluiter

5 gedachten over “10 Fun foodie facts about me

      1. Heb het juist even bekijken. Ziet er heel lekker en vrij gemakkelijk uit. Ik ga het volgende week zeker zelf is maken!

Geef een reactie

