creatief

DIY notebook

Een kleine week geleden zag ik een oproepje staan op facebook van Lintjeswinkel.nl. Ze waren op zoek naar iemand die hun creatieve team wilde versterken. Ik heb mijn motivatie opgestuurd en zie hier, het nieuwe lid van het creatieve team. Vandaag heb ik een leuke DIY voor jullie die mede mogelijk is gemaakt door http://www.lintjeswinkel.nl

Wat heb je nodig?

Bakers twine, kant met boogjes`10 mm, effen blauw lint 6 mm, een lief strikje met polkadots en rood elastiek van 4 mm. Ik gebruikte een houten knoop waarvan ik een zakje kocht bij Action, ook het notitieboekje komt daar vandaan. Verder heb je ook een schaar, een witte pen,dubbelzijdig tissuetape en een lijmpistool nodig.

Op de foto’s heb ik per lintje laten zien hoe je te werk gaat. Aan de kaft van het boekje zit een soort flapje, dit maak je voorzichtig los. Hiertussen ga je het lint plakken en later maak je dit weer terug dicht zodat alles netjes is weggewerkt ( Hiervan heb ik geen foto gemaakt)

1. Je begint met het kant, knip het op maat en laat een stukje over wat je tussen de kaft en het flapje plakt.

2. Pak nu het blauwe lint en ga hetzelfde te werk als bij het kant, je kunt zelf bepalen of je het lint over het kantje legt of dat het er naast moet komen te liggen. Ook dit plak je weer vast met een stukje dubbelzijdig tape tussen de kaft en het flapje.

3. Je herhaalt de stap met het bakers twine ofwel katoenkoord.

4.Nu ga je het elastieken bandje maken waarmee het boekje dicht kan blijven. Leg het elastiek rond het boekje zodat het helemaal rondom zit. Knip af. Pak de knoop er bij en lijm met een klein dotje het elastiekje aan beide zijden vast. Vervolgens zet je ook het schattige strikje vast op de knoop met een klein beetje lijm.

5.Je zult zien dat het er nu al heel leuk uitziet.

6. Ik vond het leuk om nog een soort van boekenlegger aan het boekje te maken. Hiervoor heb je een leuk kartonnen label nodig en wat bakers twine (katoenkoord) Dit maak je vast aan elkaar door door het gaatje van het label een lusje te trekken van het koord en vervolgens de 2 uiteinden er doorheen te trekken. Je lijmt het met een klein beetje vast aan de kaft op de binnenkant. 

7. Omdat ik de lijm niet zo mooi vond staan heb ik er een lief plaatje wat past bij de kleuren van het boekje overheen geplakt met dubbelzijdig tape.

8. Et voíla

9. Omdat ik het boekje nog wat kaal vond zocht ik een mooie quote uit die ik met witte pen op het boekje schreef en tekende ik er nog grachtenpandjes bij die ik wel vond passen bij de kleurstelling. Toen ik het klaar had stopte ik het in dit geweldige zakje, en klaar!

Heb ik jou al enthousiast gemaakt om je eigen boekje te gaan versieren?

afsluiterklassiek

(Alle lintjes en het cadeauzakje zijn te koop bij http://www.lintjeswinkel.nl)

2 gedachten over “DIY notebook

Geef een reactie

