creatief·My treasures

Restyled furniture

Vorige week liet ik jullie mijn krukje zien waarmee ik aan de slag ging om haar een nieuw leven te geven. Vandaag laat ik jullie zien hoe dit in zijn werk is gegaan. En natuurlijk het eindresultaat/ Last week I was showing you my little feet chair which I wanted to give a new life by restyling it. Today I’ll show you how it went and offcourse the endresult.


Ik haalde alle siernagels er af met een tangetje, wat een rotwerk want alles zat vast met nietjes/ I have removed all of the nails with a tool, what a hell of a job because everything was set down with staples.


Toen trok ik met het zelfde tangetje voorzichting de stof los. Bewaar de stof zodat je een mal hebt voor je nieuwe bekleding. Hierna trok ik alle nietjes er uit en dit kostte echt wel wat tijd en kracht dit vond ik het vervelendste werkje/ Then with the same tool I’ve pullet off the fabric. Save the fabric because you can use this as a template for your new fabric. Afther that I’ve pullet out all of the staples, this took a lot of time and also power I did not like that at all.


Zorg dat je houtwerk licht is opgeschuurd zodat de verf goed pakt. Dit deed ik met schuurpapier van 100 gritt/ Mind that you will sand your wood lightly because of the paint you’ll put on later will stay better on. I did the sanding with 100 gritt paper.


Als je alle nietjes en de stof hebt verwijderd blijft er een krukje over met schuimrubber. Dit heb ik er bewust op laten zitten omdat het er nog netjes uitzag. Het houtwerk heb ik in een matte grijs/witte tint geverfd en in totaal gingen er 4 laagjes op/ When you have removed all the staples theres a little feet chair left with some foam rubber. I left it there because it looks good. I’ve painted the wood with a matte white/grey paint and it took 4 layers to cover the wood.


Ik knipte de stof op maat en zette hem vast met een handtacker. Ik raad aan om hele kleine nietjes te gebruiken en eventueel een tacker op luchtdruk. De nietjes van mijn tacker waren aan de grote kant en gingen niet goed het hout in. Daarom heb ik ze daarna met een hamer voorzichtig wat dieper het hout in geslagen / I’ve cut the fabric in the same size as the template and set it down with a tacker. I recommend to use tiny staples and if you can a tacker with air presure. My staples were a little to big and didn’t really go very deep in the wood. Because of that I’ve carefully slammed the staples a little deeper in to the wood with a hammer.


Als laatst zette ik het randje siernagels vast op het krukje met behulp van een hamer en klaar is mijn krukje. Het is niet zo perfect als ik zou willen maar het ziet er goed uit toch?/ And the last thing I’ve did was set down a the border with decorative nails with a hammer and ready is my little feet chair. It isn’t so perfect as I wanted it to be but hey it looks pretty right?


Wat vinden jullie er van? / What do you think of it?

afsluiterkerst

6 gedachten over “Restyled furniture

Geef een reactie

