creatief·Personal

New home

Wooooohooooo eindelijk is het zo ver, mijn vriend en ik kochten een nieuw huis en nu hebben we de sleutel in handen. Het leek steeds nog zo ver weg maar ineens gaat het toch heel snel en zo stap zet je de eerste stappen in een nieuwe toekomst. Natuurlijk wil je bij zo’n grote verandering graag anderen op de hoogte brengen waar ze voortaan terecht kunnen wanneer ze je nodig hebben of gewoon om gezellig een kopje thee te komen drinken/ Wooooohoooo finaly it’s time, we bought a new home and now we have the key. It seems to be so far away but suddenly it all gone bye so quickly and then it’s time you took the first footsteps in a new future. Offcourse you will remind others to your new adres so they can find you if they need you or just to come by and drink a cup of tea.


Vandaag laat ik jullie zien hoe je met hele simpele materialen mooie verhuiskaartjes maakt. Oké het kost nog wel wat tijd maar dan heb je ook wat! Want hoe leuk is het om een handgemaakt kaartje op je mat te vinden in plaats van een standaard voorgedrukte kaart? Ik vind het altijd zijn charme hebben en daarom ging ik lekker aan de slag!/ Today I’ll show you how to make really simple new home cards. Okay you will not be finished quickly but thats worth it! What is more fun to find a handmade card on you doormat instead of a printed card. I think it has it’s charme and so I went creating!

Wat heb je nodig?/ What do you need?
~ kraftpapier en een stuk stevig dik karton/ craftpaper and a piece of firm cardboard
~ een witte pen/ a white pen
~ jute touw, dun/ burlap rope, thin
~ zelfdrogende witte klei/ airdrying white clay
~ een perforator/ a punch cutter
~ een schaar/ a pair of scissors
~ een fondant uitsteker in hartjesvorm/ a fondant cutter in heartshape
~ een satéprikker/ a wooden skewer
~ zelfklevend tape en eventueel een stukje kneedgum/ adhesive tape and a piece of pritt buddies

Ik begon met de kleine hartjes uit te steken uit een lap uitgerolde witte zelfdrogende klei. Natuurlijk kun je ook een ander vormpje kiezen als je dit leuk vindt. Nadat je het hartje hebt uitgestoken prik je er met de satéprikker een gaatje in zodat je straks het touwtje hierdoor kunt halen. Leg alle kleifiguurtjes te drogen, liefst op een warme plek (ik legde ze naast de kachel) Eventuele rafeltjes haal je weg door met je vinger voorzichtig langs de randjes te wrijven. Leg de figuurtjes weg en laat ze goed drogen, je kunt nu verder met de rest van je kaartje/ I’ve started to cut out the little hearts out of rolled out air drying clay. Offcourse you can pick each shape you like. After cutting out the hearts you make a little hole with the wooden skewer so you can but the rope true it later on. You can remove the little uneveness carefully with your finger running to the sides of the figure. The best place is somewhere with a tropical temprature, I’ve layed them next to the stove. Lay all the clay figures on the side to dry.

De basis van mijn kaartje is een huisje wat ik uit eerst schetste en vervolgens uit een stevig stuk karton knipte. Ook hiervoor geldt dat je natuurlijk elke vorm kan gebruiken die jij leuk vindt. Dit is je sjabloon wat je voor je kaartje gebruikt. Kijk naar de vorm van je kaart en bepaal hoe groot het stukje kraftpapier moet zijn waarop je huisje straks getekend wordt. Het handigst werkt om al een hoeveelheid op maat te knippen zodat je straks fijn door kunt werken/ The basic thing you need for the card is a stencil, I’ve made that sketching the figure on firm cardboard and then cut it out. Also here note you can use every shape you like. You’ll need this stencil for your card. Look at the shape of the postcard and decide the size of the craftpaper where you will later draw the figure on. It’s handy to make a lot on the right size so you can keep going


Je pakt je sjabloon en zet dit met 2 kleine stukjes kneedgum vast op je kraftpapier zodat het niet verschuift wanneer je gaat tekenen. Bedenk welke tekst je wilt gebruiken om de figuur te vullen, in mijn geval dus het huisje. Ik tekende/schreef in mijn huisje new home, heel toepasselijk dus! Om het wat afwisseling te geven zette ik af en toe een hartje na het woordje home. je kunt gewoon over je sjabloon heen schrijven zo oogt het natuurlijker. Wissel woordjes af voor wat variatie. Als je figuur vol is haal je voorzichtig de sjabloon er af en kun je vervolgens door met de rest van je kraftpapier wat je wilt gebruiken voor je kaartjes/ You’ll grab you stencil and some little pieces of pritt buddies. Stick it on the crafpaper where you wanted to have your figure, it will stay put this way. Think about which text you want to fill your figure with. I wrote/drawn the text new home. To varie I put a little heart in the text now and then. You can write over the stencil, don’t mind, it will look more natural. Switch the word order now and then to varie. If the figure is completely filled up you can take of the stencil carefully and go on with the next one.

Als ondergrond gebruikte ik vierkante kaartjes die eigenlijk dubbelzijdig waren maar ik knipte ze door de helft zodat ik 2 keer zoveel kaartjes kon maken! In de rechterbovenhoek van het kraftpapier maakte ik vervolgens met een perforator een gaatje waarin ik later het hartje bevestig. Let op dit deed ik niet in het kaartje zelf maar echt alleen in het kraftpapier. Dit omdat ik aan de achterkant van het kaartje geen gat wil/ The cards I have been using were double sided but I cut them in half so I have twice as many cards! In the right top corner I’ve punched a little hole in the craftpaper so later I can attacht the heart. Mind that I’ve only punched the craftpaper and not the whole card. I did it this way because I wanted no holes in the back of my card


Pak je jute touw er bij en knip ongeveer 15cm ( heb ik niet precies afgemeten hoor) Maar genoeg zodat het hartje straks op een leuke hoogte aan je kraftpapier komt te hangen. Trek het touw door het hartje en leg er een knoopje op en trek dit aan zodat het hartje stevig vast zit. Vervolgens kijk je hoe het hartje met de mooie kant naar boven ligt je hartje heeft 2 touwuiteinden. Pak 1 touwuiteinde en trek het door het gaatje van het kraftpapier. Pak de andere helft er bij en leg een dubbel knoopje zodat het hartje nu met touwtje vast zit aan je kraftpapier/ Grab your burlap rope and cut about 15centimeters ( I didn’t measure it exactly) But enough to attach the heart at the highth you wanted on the craftpaper. Pull the rope true the hole in the heart and make a not so the heart sits tight. Then you will put the pretty side of the heart on top and you have 2 ends of the rope. Get one end and pull it true the hole in the craftpaper. Grab the other site of the cord and the one you’ve pulled true together and make a double knot, the heart is now attached to the craftpaper.

Als laatste bevestig je dubbelzijdig tape aan de achterzijde van je kraftpapier en plak je dit op je kaartje, thats it! Aan de achterkant schreef ik dat we gaan verhuizen en wat ons nieuwe adres is, dit heb ik omwille van mijn eigen privacy niet op de foto gezet. Ik knipte wat kraftpapier in de vorm van kadolabels en maakte er een gaatje in. Ik pakte het grijswit gestreepte bakerstwine en trok dit door het gaatje. Ik zette het aan de kaart vast met een stukje dubbelzijdig tape op de label en een stukje washitape over te bakerstwine/ The last thing you need to do is put some adhesive tape at the backside of your craftpaper and stick it on the card, that’s it! On the back of the card I’ve wrote that we are moving and what our new adress will be, I don’t show it because of my own privacy. I’ve cut some craftpaper in the shape of gifttags and made holes in them. Then I had used the grey striped bakerstwine and pulled it true the hole. I’ve sticked it on the card with a little adhesive tape on the tag and a piece of washitape on top of the bakerstwine

afsluiterkerst

10 gedachten over “New home

Geef een reactie

