creatief

Step by step colouring with pencils

Toen ik afscheid nam op mijn stage kreeg ik een geweldig cadeau. Namelijk het creatief kleurboek voor volwassenen. Nu de herfst is aangebroken en het weer langzaam gaat veranderen vind ik het heerlijk om ter ontspanning lekker te kleuren in dit boek.


Vandaag laat ik jullie stap voor stap zien hoe je met 3 potloden en 2 pennen een mooi kleurverloop kunt maken. Zit je klaar? oké komtie..


Begin met het zacht inkleuren van de bloemen zoals op de foto rechtsboven, je kiest hiervoor 2 kleuren in dit geval dus donkerpaars en lichtpaars


Met lichtpaars ga je voorzichtig wat meer contrast aanbrengen.


Met rose vul je de lichtere plekken op die grenzen aan lichtpaars


Met donkerpaars werk je vanuit het hart van de bloem om meer diepte te krijgen


Wat je eerder al kleurde met lichtpaars zet je nu sterker aan


Nu ga je de buitenste blaadjes van de bloem meer contrast geven met donkerpaars


Ook de binnenste blaadjes zet je aan met donkerpaars


Met lichtpaars vul je de ruimte in die grenst aan donkerpaars op de buitenste blaadjes, doe dit ook in het midden


Vervolgens pak je de donkerpaarse pen en hiermee trek je de contouren na van de buitenste blaadjes en de binnenste.


Met de lichtpaarse pen geef je de middelste rij blaadjes hun contouren


Met donkerpaars bewerk je de binnenkant van de blaadjes met de lichtpaarse contour


Met lichtpaars bewerk je de binnenkant van de binnenste blaadjes en de buitenste die een donkerpaarse contour hebben


Klaar, natuurlijk kun je spelen met de kleuren die je zelf het mooist vindt. Ik heb er voor gekozen om de bloemen om en om te doen qua kleur. Op de foto zie je dus al dat ik bij verschillende bloemen al de basis heb gemaakt om de kleuren precies op de tegenovergestelde blaadjes toe te passen.

Nu ben ik nieuwsgierig, heb je al zin om te gaan kleuren? en welke kleuren zou jij gebruiken? Wil je een berichtje achterlaten? klik dan op het tekstwolkje bovenaan de blogpost

afsluiterklassiek

7 gedachten over “Step by step colouring with pencils

Geef een reactie

