creatief

Zentangle

Toen ik in het vliegtuig zat terug naar huis begon ik aan een tekening die eindigde zoals de foto hieronder../ When I was traveling by plane back home I’ve started creating a drawing ending up like the photograph down..

Het begon eigenlijk met wat simpele vormpjes die ik schetste met een zwarte balpen/ It al started with some simple graphics which I had sketched with a black pen

Ik kreeg vorig jaar van sinterklaas een boek over Zentangle wat een tijdje in de kast bleef liggen. Ineens herinnerde ik me weer dat ik dat boek had liggen en nam het mee het vliegtuig in. Zoek de term Zentangle eens op op pinterest en je komt een hoop moois tegen. Het is het herhalen van bepaalde patronen in een tekening en werkt heel ontspannen, je hoeft er niet eens echt voor te kunnen tekenen. /Last year I received a book about zentangle from sinterklaas, it was laying in my closet for a while. Suddenly I’ve realised it was still there and I took it with me in the plane. Type the word zentangle in the search box in pinterest and many beautifull things will appear. It’s about repeating patterns in a drawing and it relaxes me, you even don’t have to be good in drawing.


Denk nou niet dat je er heel snel mee klaar bent, ik tekende elke keer weer een nieuw stukje, ook toen ik al thuis was. In het vliegtuig kreeg ik zelfs een compliment van de stewardess, grappig!. Binnenkort ga ik maar eens bedenken wat ik voor nieuwe tekening ga maken, heb ik jou enthousiast gemaakt om het eens te proberen?/ Don’t think you will be done quickly, I was drawing piece by piece even when I was home allready. In the plane I received a compliment by the air hostess, funny!. Soon I will be brainstorming what to draw next, did I make you enthousiast to start creating your own drawing?

14 gedachten over “Zentangle

  1. Wauw, wat een mooie tekening! Ik heb nog nooit van zentangle gehoord, maar ik kan me wel voorstellen dat het ontspannend werkt. En om antwoord te geven op je vraag: hmmm, ik weet het niet. Zoveel geduld heb ik niet geloof ik…

  2. Mooi zeg! Nooit van zentangle gehoord. Ik zou het geduld niet voor hebben denk ik maar kan me goed voorstellen dat het relaxend werkt šŸ™‚

Geef een reactie

