creatief·Review

Something fun

Laatst viel er een ontzettend leuk pakketje op mijn deurmat van Beads en basics. Beads en Basics is het pareltje van Monique Bouwkamp. Ze startte in 2012 Beads & Basics, een webshop met kralen en sieraden onderdelen waar extra veel aandacht wordt gegeven aan het uitleggen van technieken en inspirerende voorbeeld foto’s/ Lately there was a nice package delivered in my mailbox by Beads en Basics. Beads and Basics is the pearl of Monique Bouwkamp. She started Beads and Basics in 2012, it’s a webshop with beads and all the stuff you need to create your own jewellery with extra care for explaning how to use the right way to create your jewellery and also some inspiring photographs.


In het pakketje zat allereerst dit mini magazine, boordevol ideetjes en tutorials, erg leuk/ In the package was this mini magazine, full with ideas and tutorials, really nice!


Met al dit leuks kan je een bottle cap necklace maken. Je kunt natuurlijk alles in de webshop van Beads en Basics vinden. Op deze foto mist de mint kleurige bottle cap omdat ik hier al mee bezig was 😉 / With all those fun stuf you can make a bottle cap necklace. You can buy everything in the webshop van Beads en Basics. At this picture the mint bottle cap is missing because I was allready busy with it 😉

Ik zal kort laten zien hoe je een bottle cap necklace kunt maken/ I will show you how you can make a bottle cap necklace


De epoxy sticker plak je op een plaatje naar keuze, je hoeft geen lijm te gebruiken want de sticker bevat een lijmlaagje/ You stick the epoxy sticker at a picture you like, you don’t have to use glue because the expoxy sticker has a glue layer on it


Knip het met een schaar netjes op maat zodat het straks mooi op de bottle cap past/ Cut it out so it fits your bottle cap nicely.


Teken af waar het gaatje moet komen zodat je je bottle cap straks aan een ketting kunt hangen/ Mark on the back of your image where the hole must be so you can hang you bottle cap on the necklace later on


Er is een niet stift bijgeleverd waarmee ik het gat in de epoxysticker met afbeelding prik/ There is a pin in the package so you can make a hole in the epoxysticker and the image.


Ik lijmde de afbeelding vast met wat sieradenlijm, volgens de tutorial van Monique zou het ook met prittstift moeten kunnen maar ik wil zeker weten dat het echt goed vast zit vandaar dat ik deze lijm gebruikt heb/ I’ve glued the image on the cap with some jewellery glue, Monique says in her tutorial you can use a glue stick put I will be sure it stays put so I’ve used a jewellery glue.


Zo ziet de hanger er uit aan een ketting. Voor deze ketting gebruikte ik mijn eigen zilveren ketting die ik nog op voorraad had, het zwarte vind ik bij deze ketting te hard overkomen, ook gebruikte ik 2 vrolijke kraaltjes in de kleuren die passen bij de afbeelding/ And this is how the bottle cap looks on a necklace. I’ve used my own silver coloured necklace because I think the black doesn’t match so well. I was also using 2 bright coloured beads in the colours that match with the image

Spulletjes in de webshop zijn heel vriendelijk geprijsd dus ik zou zeggen neem zeker eens een kijkje!

En dan het allerleukste!! Ik mag jullie als lezers van mijn blog een kortingscode geven waarmee je maar liefst 15% korting krijgt wanneer je spulletjes besteld bij Beads en Basics. Met de kortingscode: CurlyCreative krijg je tot en met 30 juni 15% korting op je aankopen.

afsluiter

pssst binnenkort zit er een hele leuke winactie aan te komen dus houd mijn blog in de gaten..

Een gedachte over “Something fun

Geef een reactie

