Food·Sweetness

Winter picknick Honey Pie

Wat doe je als het koud en grijs weer is en je zin hebt in een picknick? Juist dan bestel je bij mijn favoriete tentje Honey Pie een winter picknick mand. Hoe werkt dat dan? je besteld het liefst een paar uur van tevoren (of een paar dagen kan natuurlijk ook) een winterpicknick mand voor het gewenste aantal personen. Je geeft door wanneer je de mand op komt halen en dan uitpakken en smullen maar/ What to do when it’s cold and grey outside but you are really in the mood for a picknick? Well, you might place an order for a winter picknick at Honey Pie, one of my favorite places. How does it work? You order the picknick basket a couple of hours before you want to have your winter picknick (or a couple days) and tell them how many people want to join your picknick. You tell them when you want to pick up your basket and then unpack it and nomnom.

DSC_0344

Ik gaf mijn mama deze winterpicknick nog voor haar verjaardag die ze al in december vierde. Aangezien je in december natuurlijk al snel veel en slecht eet leek het me een goed idee om het een maandje later te vieren met deze picknick. Honey Pie bezoek ik wel vaker voor een high tea of een heerlijk stukje taart dus ik was benieuwd wat er allemaal in de mand zou zitten/ I gave this winter picknick as a present for my mom’s birthday which she was celebrating in december. But because december is a month of eating a lot I tought it would be a better idea to celebrate her birthday with this picknik a month later. I visit Honey Pie often for a high tea or a delicious piece of cake so I was curious about what would be in the basket.

DSC_0345

Het leek me leuk om jullie onze picknickmand te laten zien zodat je misschien ook zin krijgt in een winter picknick. Pak een lekkere mok thee, trek een dekentje over je schoot en kijk gezellig mee!/ I tought it would be fun to show you our picknick basket so you might get in the mood for ordering this winter picknick. Grab a big cup of tea, pull a blanket over your lap and keep on watching!

DSC_0348
Dit gezellig briefje lag bovenop alles spulletjes, leuk!/ This funny note was on top of all the stuff in the basket

DSC_0349
Dat ziet er al heel goed uit,mmm/ That looks good allready, mmm

DSC_0351
Als eerste 2 kringloopmokken waarin je de chocolademelk en marshmallows in kunt doen. (Helaas lusten mam en ik dit allebei niet dus dan maar bewaren voor vriendlief)/ The first thing were those 2 thrifstore mugs to put some hot chocolate and marshmallows in.( unlucky us, we don’t like chocolate milk so I save it for my boyfriend)

DSC_0352
Kijk eens wat voor lekkers er allemaal uit deze picknickmand kwam? Ik legde alles op mijn zelfgemaakte etagére en toevallig matchte het ook nog eens met mijn roze kleedje/ Look all of those yumminess that came out of the basket! I put everything on my handmade cake tier and it also matched well with my pink blanket.

DSC_0353
Wat een feestje er zit zelfs nog een spelletje bij om te spelen/ What a party there’s even a game to play

DSC_0354
De hartige gang; heerlijke quiches en ciabatta brood/ The savoury part; lovely quiches and ciabatta.

DSC_0355
De zoete gang; een scone en een mini appeltaartje/ The sweet part; a scone and a mini apple pie

DSC_0356
Op scones hoort clotted cream en jam. Het ciabatta brood konden we besmeren met humus, tapenade en pesto/ On the scones will be some clotted cream and jam. The ciabatta bread can be covered with humous, tapenade and pesto

DSC_0358
Ik zette ook gezellig het lichtje aan (toevallig had ik al 3 witte in mijn collectie, nu ook een blauwe)/ I’ll put on the little light (I accidental had 3 white ones in my collection, now also a blue one)

DSC_0360
Mmmmm hier houd ik zo van.. Als echte zoetekauw had er voor mij nog wel meer zoet in mogen zitten 😉 Maar het is nu in elk geval voor iedere smaak iets/ Mmmm I love it so much.. Because I have sweet teeth I like more sweet bakings 😉 but now it’s something for every taste.

DSC_0361
Zo, ben jij al enthousiast om eens een winterpicknick te houden? Ga dan snel naar: http://www.honeypie.eu/picknick.html hier staat precies wat je allemaal moet weten en ook hoe je kunt reserveren!/ Well, are you enthousiast for a winter picknick? Then quickly go to: http://www.honeypie.eu/picknick.html there you can find everything you need to know and how you can make your reservation!

afsluiterklassiek

3 gedachten over “Winter picknick Honey Pie

Geef een reactie

