creatief

Christmas DIY

Alweer even geleden maakte ik een heel leuk kadootje voor een vriendin die net een nieuw huisje heeft. Wil jij ook zo’n leuk kadootje (of voor jezelf natuurlijk) in elkaar kunnen zetten? blijf vooral even lezen../ It’s been a while since I’ve made a lovely gift for a friend who’s got a new home. Do you want to make such a pretty present (or just for yourself offcourse) keep on reading..

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Wat heb je nodig? ik gebruikte jute koord en jute op een rolletje, keperband, kant en een knoopje. Je kunt natuurlijk alles gebruiken wat je verder nog leuk vind. Verder heb je nog een lijmpistool, een schaar en natuurlijk een kaars nodig want deze ga je decoreren/ What do you need? I’ve used some burlap cord and burlap on a roll, twill tape, lace and a button. Offcourse you can use anything you like. You will need also a glue gun, a scissor and offcourse a candle because you are going to decorate it.

Wat moet je doen? Ik pakte de kaars en knipte alle materialen op maat, laat een klein stukje over want je lijmt het niet vast op de kaars zelf. Ondertussen had ik mijn lijmpistool al in het stopcontact gedaan zodat ie op kon warmen. Vervolgens pak je stuk voor stuk de spulletjes die je vast wilt lijmen. Deze lijm je vast op het stukje wat je te ruim hebt geknipt, dus niet op de kaars. Zo werk je laagje voor laagje af, het is van het jute koord ook leuk om het bijvoorbeeld dubbel te gebruiken. Het knoopje rijg je door met hele dunne jutte en dit knip je wat korter zodat je het niet meer ziet en lijm je vast aan de achterkant, er komt dus geen naald en draad aan te pas!/ What to do? I’ll grabbed my candle and cut all the materials the right size, leave a little piece extra for the glue you don’t put glue on the candle. Meanwhile I’ll put the glue gun in the socket to get hot. Then you grab every decoratie piece you want to use. Put some glue on the extra piece and stick together, mind that you don’t put any glue on the candle. You work layer by layer, the burlap cord is also nice to wrap twice around your candle for instance. The last thing you do is put a little cord to the holes of the button, cut them of so you will not see anything on the front and put some glue on the backside of the button and stick together, no needle or thread needed!

WAARSCHUWING: de kaars vooral niet branden maar gewoon voor de sier/WARNING: do not burn the candle only for decoration.
VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100
Deze stoere variant maakte ik voor mijn vriendinnetje hiervoor gebruikte ik geen kant/ this robust version I’ve made for my friend, for this one I wasn’t using the lace.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100
Voor mezelf maakte ik deze vintage look kaars met romantische touch die ik in een prachtige pot zette/ I’ve made myself a vintage looking version with a romantic touch, I’ll put it in a beautifull glass jar.

Wat vinden jullie van deze easy DIY? Laat je mij even het resultaat zien wanneer je ‘m hebt gemaakt? mijn email staat rechts op mijn blog!/ Do you like this easy DIY? Would you show me your result when you’ve made it? My email is on the right side of the bar on my blog.
afsluiterklassiek

10 gedachten over “Christmas DIY

Geef een reactie

