Food

Smokey chicken salad

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Vandaag heb ik voor jullie het recept van een salade die ik momenteel bijna elke week maak. Door de hitte heb ik vaak weinig zin in een warme maaltijd en grijp ik dan ook regelmatig naar salade. Mijn vriend heeft het liefst wel elke dag een warme maaltijd maar deze salade vind hij net als ik heerlijk. Natuurlijk vind ik het leuk om dit recept met jullie te delen en hopelijk raken jullie geïnspireerd en misschien krijg je er zelfs zin van om aan de slag te gaan in je keuken/ Today I have a recipe for you from a salade which I’ve made almost every week lately. Because of the heat I don’t like a hot meal every day and that’s why I love to make salade. My boyfriend does like a hot meal every day but he likes this salad just so much as I do. Offcourse I like to share this recipe wit hou and hopefull you will get inspired and maybe you will be getting in the mood to make your own salad.

Wat heb je nodig?/ What do you need?

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100
2 kleine puntpaprika’s in reepjes gesneden/ 2 little poited peppers cut in to strips
1/2 bakje snacktomaatjes in kwarten gesneden/ 1/2 package of snack tomatoes cut in parts
3 mini komkommers in plakjes gesneden/ 2 mini cucumbers cut in slices

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100
Een half bakje uitgebakken spekjes/ a half package of bacon
Een stuk gerookte kip, dit snijd je in stukjes/ A piece of smoked chicke, you will cut it in to smaller pieces
Niet op de foto maar wel in de salade/ Not on the picture but also in the salade:
1/2 avocado in stukjes / 1/2 avocado in pieces
een stuk verkruimelde geitenkaas/ a piece of crumbled goat cheese
2 hardgekookte eitjes in plakjes/ 2 hardboiled eggs in slices
Pijnboompitjes/ pine nuts

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100
Ik topte de salade af met frambozendressing en de frambozen scheurde ik in stukjes en strooide ik ook over de salade. Omdat ik het mooi vond hield ik 2 framboosjes heel en zette die in het midden van de borden/ I topped the salad with some raspberrydressing and some raspberrys in little pieces all over the salad.

Verder valt er weinig ingewikkelds te doen, strooi de sla op een bord. En strooi de rest van de ingrediënten er laagje voor laagje overheen. Top af met dressing en verse framboosjes, eet smakelijk!/ It isn’t complex at all what you need to do, put the salad on 2 plates. Sprinkle all the ingredients in seperate layers over the salad. Then the topping(dressing) and the fresh raspberrys, enjoy your meal!

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Laten jullie het mij weten als jullie deze salade hebben gemaakt en hoe je ‘m vond?/ I’d like to hear from you when you made this salad and if you liked it..

afsluiter

9 gedachten over “Smokey chicken salad

  1. Lekker!! Wij maken regelmatig een soortgelijke salade alleen dan ook nog met mais en ananas erdoor. Door de sap van de ananas hoef je niet eens een dressing te gebruiken (doen we dan ook bijna nooit). Heerlijk salades!

Geef een reactie

