Food·Review·Sweetness

Review Pandan Chiffon

Ik houd er van: pandan cake. Heerlijke luchtige cake met een bijzonder smaakje. Alleen ik vind het een lastig ding om te maken../ I love it: pandan cake. A spongie cake with a special taste. The only thing is that it is’nt so easy to make..

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Je koopt bij de toko een pak mix, of als je het goed wilt doen maak je die zelf. Ik ben liever lui wat deze cake betreft. Je begint in elk geval met de 7 eieren in je kom schuimig te kloppen (en dat duurt wel even) Vervolgens giet je de mix er bij en dit mix je op de hoogste stand zeker 8 a 9 minuten tot het flink dik is en omhoog is gekomen. Niet schrikken, de mix is groen dit komt door de pandan bladeren/ You buy a package of baking mix at an asian store, or if you want the real deal you can make it from scratch. I’m lazy and bought it at the store. You put 7 eggs in a bowl and keep on mixing them untill they’re foamy. Then you put the pandan mix in your mixing bowl and start mixing for about 8 a 9 minutes at the highest level, keep on mixing untill it’s thick and higher in the bowl. Don’t be scared, the mix is green because of the pandan leaves.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Als laatste giet je de kokosmelk er bij en mix je het nog eens goed door. Vervolgens giet je het mengsel in de bakvorm. Let wel, ik gebruikte een speciale bakvorm die ik ook bij de toko kocht. De cake moet 60 minuten om 160 graden in de oven. Vervolgens prik je met een prikker er in en als deze er schoon uit komt dan is je cake goed. Laat de cake nog een kwartiertje in de vorm en vervolgens kun je hem er uit halen/ The last thing you put in the bowl is the cocomilk and mix well. Then you pour the mix in the baking tin. Mind my baking tin is a special one from the asian store. The cake has to be 60 minutes in the oven at 160 degrees. Then you stick a pin in the cake and when it’s clean it’s ready. Let it cool down for about 15 minutes and then you can take it out of the baking tin.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Helaas ging het bij mij lichtelijk mis omdat de instellingen van mijn oven niet meer helemaal in orde zijn. Ik heb welgeteld 5 stukjes uit mijn cake kunnen snijden en de rest was helaas niet gaar.. Hopelijk hebben jullie meer succes bij het maken. Laat je het mij weten als je deze cake gemaakt hebt?/ Unfortunately it went wrong over here because the settings of my oven are’nt really okay. I have cut 5 usable pieces of my cake and the rest was’nt well done.. Hopefully you have more succes baking this cake. Would you let me know when you made this cake?

afsluiter

10 gedachten over “Review Pandan Chiffon

  1. Wauw, een groene cake!! Haha. Dit heb ik nog nooit gegeten! Als het moeilijk is om te maken weet ik niet of het iets voor mij is. Ik ben niet zo van het betere bak- en kookwerk, meer van de ‘dit kan niet mislukken’ cakes. (en geloof me, dat kan ik nog laten mislukken )

  2. Wow! Die is echt heel groen! Ik had ze wel eens gezien, maar ik dacht dat het kleurstof was. Nooit gedacht dat het van zichzelf zo groen zou zijn :). Leuk om te zien, maar ik hou het bij gewone cakes ;).
    Liefs!

  3. Ik heb trouwens zelfde probleem hier. Na bijna dubbele vaktijdschrift nog niet helemaal gaar. Stiekem al wel een stukje geprobeerd, lekker is ie wel. Ik laat me staan in de oven tot ie gaar is.

Geef een reactie

