Personal·What makes me happy

Bosjuweel Experience

B-midden

Vandaag wil ik jullie iets vertellen over iets wat ik laatst gedaan heb. Ik ben een week als begeleidster/vrijwilliger mee geweest op een themavakantie voor mensen met een verstandelijke beperking. In Maart was ik op google aan het kijken hoe ik mijn zomervakantie een stukje invulling kon geven. Toen kwam ik terecht op de site van Stichting Bosjuweel Creatieve Vakanties http://www.bosjuweelvakanties.nl. Eind mei heb ik meegedaan aan de ontmoetingsdag waar je je team ontmoet en aan allerlei leuke activiteiten kunt deelnemen die van toepassing zijn op de vakanties. Ook maak je gelijk met je team afspraken over hoe jullie je vakantie verder kunnen gaan invullen wat activiteiten betreft.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Stichting Bosjuweel organiseert creatieve thema vakanties voor mensen met een verstandelijke beperking. Ik volg de opleiding Social Work en ben er door op meerder plaatsen vrijwilligerswerk achter gekomen dat ik graag met deze doelgroep werk. Op een of andere manier weten deze mensen steeds een glimlach op mijn gezicht te toveren, bijzonder toch? Stichting Bosjuweel is altijd op zoek naar mensen die als vrijwilliger zo’n vakantie willen begeleiden. Natuurlijk is het wel belangrijk dat je graag met deze doelgroep werkt en is een beetje ervaring altijd mooi meegenomen (maar ook zonder ervaring kun je terecht want dan kun je er van leren)

Stichting Bosjuweel heeft deze thema’s voor hun creatieve vakanties:
Kunst en Klus
Glamour & Soap
Magiërs & Feeën
Foto & Film
Expeditie Bosjuweel de Luxe
Boerderij
Schilder & Knutsel
Brandweer & Politie
Beauty & Wellness
Theater
Dans
Muziek
Koken
Knusse Kerst

begeleiding bosjuweel

Ik heb dit jaar gekozen om te begeleiden op de schilder en knutselvakantie en dit was ontzettend leuk om te doen! Elke dag staan er andere activiteiten op het programma die je samen met je team van tevoren bedenkt. Wij hebben onder andere schilderijen, kalenders en papieren bloemen gemaakt (maar natuurlijk nog veel meer). De creatieve activiteiten vonden meestal plaats op onze locatie landgoed “De Barendonk” in Beers. Maar ook zijn we een aantal keer met de gasten op stap geweest om bijvoorbeeld te winkelen, etc.

Mijn ervaring met de Bosjuweel schilder/knutselvakantie: Ik heb ontzettend genoten van deze vakantie en de gasten met alle plezier ondersteund en begeleid in hun activiteiten deze vakantie. De kans is groot dat ik volgend jaar weer mee zal gaan op een Bosjuweel vakantie. Wel moet ik er even bij vertellen dat je de week nadat je terug bent gekomen van je weekje met Bosjuweel je echt vrij moet inplannen. Het is ontzettend leuk maar ook heel intensief en die rust heb je dus echt nodig.

Mocht je na mijn artikel interesse hebben in Bosjuweel Creatieve Vakanties neem dan zeker een kijkje op hun website of neem contact op met info@bosjuweelvakanties.nl

7 gedachten over “Bosjuweel Experience

  1. Wat leuk om een reactie op mijn blog te vinden van een Zeeuwse! Stiekem ben ik een beetje jaloers op je Zeeland is zo prachtig :-)!

    Wat goed dat jij als vrijwilliger mee bent geweest met de stichting Bosjuweel! Zal vast en zeker ook erg gezellig zijn geweest.

    Fijne week,

    Madelief x

    1. Wat leuk om een reactie van jou te mogen ontvangen.. Hopelijk geniet je met volle teugen van Zeeland. Jullie hebben in elk geval echt geluk met dit heerlijke weer;)

      Het was zo leuk om mee te gaan dat ik er zwaar over denk om het volgend jaar weer te doen!

      Liefs

Geef een reactie

