Food·Sweetness

DIY Fudge

Even geleden liet ik jullie al mijn fudge zien met witte chocolade, cranberries en pistachenootjes. Vandaag heb ik voor jullie een andere versie die ik zaterdag heb gemaakt voor een hight tea, dus als jij wilt weten hoe je dit lekkers maakt? blijf dan vooral lezen!/ A while a go I’ll showed you my white chocolate,cranberrie pistacio fudge. Today I have a fudge recipe which I made last saturday for a high tea, so if you want to know how to make this tasty shizzl, keep on reading!

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100
Wat heb je nodig? 350 gram melkchocolade en 30 gram ongezouten gesmolten roomboter/ What do you need? 350 gram milk chocolate and 30 gram melted unsalted butter

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100
Ingrediënten naar keuze.. ik gebruikte een halve rol oreo koekjes die ik wat kleiner maakte, een handvol M&M’s die ik wat kleiner maakte met behulp van mijn vijzel (ik stopte de M&M’s eerst in een plastic zakje) en 5 mini marsjes die ik in stukjes heb gesneden/ Ingredients of your choice.. I’ve used half a package oreo cookies and made them a little smaller, a handfull of M&M’s and made them smaller with a pounder (put the M&M’s in a plastic baggy first) and 5 mini Mars-bars which I’ve cut in to smaller pieces.

Ook heb je een blikje gecondenseerde melk nodig, dit kun je in de supermarkt vinden tussen het indische/chinese eten. Heb het niet op de foto gezet maar het is van Friesche vlag/
You need a jar of condensed milk, you can find it in your supermarkt in the indian/chinese food section. I did’nt take a picture but the brand I was using is Friesche vlag.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100
Hoe ga je te werk?/ How do you make it?

Breek de chocolade in kleine stukjes en smelt het au bain marie voeg ook de gesmolten boter hieraan toe en roer goed. Zorg er voor dat alle ingrediënten die je in je fudge wilt doen al fijngehakt klaarstaan ook zet je een brownieblik klaar wat je bekleed met bakpapier (verfrommel dit eerst en vouw het daarna uit, zo blijft het beter zitten in je blik).Gooi de inhoud van het blikje gecondenseerde melk in een mengkom en wanneer de chocolade gesmolten is meng je dit goed door de gecondenseerde melk. Vervolgens gooi je de oreo’s en M&M’s in de kom en ook dit meng je goed ( ik laat altijd wel een beetje van alles over ter decoratie) Stort het mengesel uit je mengkom in de beklede brownievorm en verdeel het goed. Ik strooide nog wat oreo stukjes en M&M’s over de fudge en als laatste drukte ik de stukjes Mars ook in de fudge. Vervolgens gaat je fudge 4 uur of het liefst langer in de koelkast en als je het wilt opdienen hoef je het alleen nog in stukjes te snijden/ Cut the chocolate in to small pieces and melt au bain marie also put the melted butter in the melting chocolate mixture and stirr well. Be sure al the other ingredients are allready cut in to small pieces. Also get your browniepan ready and cover it with baking paper (first fumble up and then fold out, you will notice it fits your browniepan better this way) Trow the condensed milk into a mixing bowl and when the chocolate is completely molten mix it well together. Pour in the oreo chunks and the M&M’s and mix well (I’ll leave some pieces for decoration) Pour in the mixture into your brownie pan and spread out well. I’ll put some oreo chuncks and M&M’s on top and the last thing I’ve done is press the pieces of Mars bar in the fudge. Then you need to put the fudge in your refrigerator for 4 hours or more and if you want to serve you fudge you only have to cut it in pieces.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Zelf vind ik het leuk om de fudge op te dienen op mini cupcake papiertjes die ik plat heb gemaakt en om de fudge heb gevouwen. Eet smakelijk!/ I’d like to serve my fudge on mini cupcake cases which I’ve been making flat and fold around the bottom of the fugde. Enjoy your fudge!

Laat me vooral even weten als jij deze fudge ook hebt gemaakt, vind ik leuk om te lezen!/ Let me know if you have made this fudge, I like to read about it!

afsluiter

5 gedachten over “DIY Fudge

Geef een reactie

