Personal

Milan stories

In plaats van een heel verslag te maken breek ik mijn ervaringen met Milaan gewoon in stukjes zodat jullie steeds iets te lezen hebben/ Instead of making a complete journal of my experiences with Milan I cut them in pieces so you have something to read.

Naar Milaan ga je natuurlijk niet alleen om cultuur te snuiven maar ook om te shoppen. Ik besloot een bezoekje te brengen aan de Sephora aangezien we die in Nederland niet meer hebben en deze in Milaan bijna op elke hoek van de straat te vinden is.
Ik scoorde er wat spulletjes die ik jullie van de week nog in een shoplog zal laten zien. In Nederland werd ik bij Sephora altijd goed geholpen en kreeg ik altijd leuke proefjes mee naar huis bij mijn aankopen. In Milaan trof ik echt een verschrikkelijke verkoopster aan. Ik had al mijn spulletjes zelf al bij elkaar gezocht dus haar hulp had ik verder niet nodig. Ze hoefde alleen maar mijn spulletjes op de kassa aan te slaan en me netjes te helpen dus dat is niet veel gevraagd dacht ik..De verkoopster had me al gedag gezegd terwijl ik nog gewoon voor haar stond om mijn tas in te pakken, met andere woorden ik heb jouw hoofdstuk alvast afgesloten. Ik vond dit vrij onbeleefd, ik kocht ook best voor een leuk bedrag aan spulletjes en kreeg helemaal niets geen samples mee dat viel tegen. Nee deze verkoopster heeft mij niet meer terug gezien/ If you visit Milan you go sniff some culture but you also will go shopping. I decided to visit Sephora because the shops were’nt in The Netherlands anymore and Sephora is on every corner at the Milanese streets.
I bought some stuff which I will show you in a shoplog this week. In The Netherlands I was always very statisfied with the salespeople at Sephora. The have helped me well and gave me samples to try at home when I bought something. This sales woman in Milan was horrible. I’ve picked the things myself so I don’t need any help with that. The only thing she needed to do was scanning my products at the cashdesk and help me will that is’nt so much is it? The sales woman did say goodbey to me when i was still in front of her putting my stuff together in my purse, with other words the chapter you is closed. I think this is very rude, I also bought for a nice amount and did’nt receive any samples so that’s also a dissapointment. No this sales woman does’nt see me in the futere any more.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Oké het lijkt wel of ik alleen maar kan klagen maar ik heb ook positieve dingen ontdekt in Milaan 😉 Zo hebben ze daar iets wat wij in Nederland niet kennen. Namelijk de Mccafé het is een soort van starbucks maar dan van de McDonalds. Je kan er heerlijke koffie/thee halen met wat lekkers er bij. Je kan het zo gek niet bedenken of het is er. Om wat voorbeeldjes te noemen: Donuts, cheesecake, koffiebroodjes, etc. Het was echt heerlijk en niet duur, we hebben er zelfs 2 keer ontbeten/ Okay it does look like I can only whine but I also discovered some positive things in Milan 😉 They have something that we don’t have in The Netherlands. It’s Maccafé its something like starbucks but from the owner of McDonalds. You can buy delicious coffee/tea with some pastry. You can think of the sweetest things and they sell it. For instance: Donuts, cheescake, coffee buns, etc. It was so delicous and cheap, we did have breakfast for 2 times over there.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

In Milaan hebben we echt ontzettend veel gelopen, een tip: neem schoenen op waar je lang op kunt lopen. Je zal me er dankbaar voor zijn. De eerste dag heb ik op mijn slippers gelopen maar aangezien ik voeten heb die ontzettende blarenmagneten zijn heb ik er een aantal blarenpleisters maar voor gekozen om mijn andere schoenen aan te trekken. Met een grote blaar en behoorlijk wat spierpijn heb ik alle dagen verder doorstaan. Ik denk dat we stiekem heel wat kilometers hebben afgelegd ondanks dat we ook regelmatig de metro hebben gepakt/ We walked so much true Milan, one hint: take your walking shoes with you. You will thank me later. The first day I walked on my slippers but because my feet were huge blistermagnets and the blisterpatches would’nt stay on I’ve chose to put on my other shoes. With one huge blister and some myalgia I’ve walked true the other days. I thanks we’ve made a lot of miles nothwithstanding we took the metro several times.


In Milaan vind je warenhuis Rinascente, als echte shoperella leek het me leuk om hier een kijkje te nemen. Ik had me zoiets voorgesteld als De Bijenkorf met voor elke portemonnee wat wils. Helaas dit was niet het geval bij Rinascente. Toen we naar binnenliepen kwamen we terecht bij het parfumerie en geurengedeelte waar de luxe merken ons tegemoet kwamen. Ach, dacht ik nog heel positief misschien is het op de andere 7 etages nog wel gevuld met dingen die ik wel kan betalen. Oh no it was’nt, we pakten alle roltrappen die het gebouw telden en verbaasden ons over de hoeveelheid beveiligingsmensen die er rondliep. De meest exclusieve merken kwamen voorbij en het werd steeds duidelijker dat ik hier niets zou aanschaffen. Het toppunt vonden wij de fles water die je kon kopen voor maar liefst 230 euro… Ook vond ik er nog thee wat begon bij 11,- voor een pakje. Ik kan je dan ook vertellen dat ik hier niet lang heb rondgelopen maar snel weer richting de uitgang ben vertrokken/
In Milan you can find department store Rinascente, as a real shoperella it seems to be fun to me to take a look. I tought it was something like De Bijenkorf with something for each budget. Unfortunately it wasn’t. When we entered Rinascente we saw the parfumes and cosmetics from luxurious brands. Well, I tought really positive maybe there was something for my budget on the other 7 floors. Oh no it was’nt, we took all the escalators which were in the building and we were surprised about the amount of safetypeople walking true the departments. The most exclusive brands came by and it became very clear that I didn’t buy anything over here. The top of the bill was a bottle of water for only 230,- euros… I’ve also found some tea starting at 11,-euro for a package. I can tell you that I did’nt spent much time at Rinascente and went very quickly to the exit.

afsluiter

2 gedachten over “Milan stories

Geef een reactie

