Review

Review Bakmix De Bakzolder

Bij Lekker Zoet en Meer kocht ik laatst deze nieuwe bakmix van De Bakzolder voor caramelcake met stukjes walnoot. Ik was erg benieuwd hoe deze zou smaken en vandaag testte ik dit voor jullie uit./ At Lekker Zoet en Meer I’ve bought a bakingmix of De Bakzolder for caramel walnut cake. I was curious how it would taste and so I took the test and made it.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Deze mix heeft een inhoud van 800 gram waaruit je 2 cakes kan maken. Voor 1 cake gebruik je 400 gram mix, 200 gram boter en 4 eieren (ongeveer 200 gram) Je stopt de cake 55 tot 60 minuten op 160 graden in de oven. /This mix contains 800 grams you can make two cakes out of it. For one cake you use 400 grams mix, 200 grams butter and 4 eggs (200 grams). Put the cake in the oven for 55 till 60 minutes on 160 degrees in your oven.

Ik startte snel mijn KitchenAid en mixte dit tot een mooi beslag, goot het in een siliconen cakevorm en schoof het mijn oven in. De geur is erg veelbelovend! / I’ve started my KitchenAid and mixt it untill it was a nice batter, put the batter in a silicone baking form and slide it into my oven. The smell is promising!

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Ik weet niet of het aan mijn oven ligt of dat de aangegeven tijd niet helemaal juist is.. maar mijn cake bleef zompig in het midden 😦 ik heb m er een aantal keer terug in gezet om het toch nog gaar te krijgen. Dit is wel een minpuntje maar nogmaals ik weet dus niet of het aan mijn oven ligt../ I don’t know if it’s my oven or the time on the package isn’t right.. but my cake was soggy in the middle 😦 I’ll put it back in the oven for a few times to get it done. This is a disadvantage but again I don’t know if it’s my oven..

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

De smaak van de cake is erg lekker, zoet met een kleine bite door de stukjes walnoot, wanneer ik deze cake nog een keer zou maken dan zou ik er denk ik zelf nog wat stukjes caramel doorheen doen (deze zitten er nu ook al door maar zijn inimini) en misschien dat het lekker is om er nog wat grotere stukken noot in te doen. Verder wil ik hem nog een keer maken met dulche de leche er in of er overheen.. / The taste of the cake is really tasty, sweet with a little bite because of the pieces of walnut, when I would make this cake again I would trow a couple of pieces fudge true the mix (the are already in the mix but they’re so tiny) And maybe its yummie to put some bigger pieces of nuts in the mix. When I make this cake again I would work with dulche de leche.

Kortom deze bakmix is een aanrader! Ik denk dat deze cake ook heerlijk is om trifle of een ander toetje mee te maken/
I would recomend this baking mix! I think this cake really combines well in all kinds of deserts like a trifle

7 gedachten over “Review Bakmix De Bakzolder

  1. Jammer dat hij een beetje zompig blijft maar als hij maar lekker smaakt, toch ;-)!

    Dankjewel voor het meedoen aan mijn linkparty, gezellig!!

    Liefs Rosie

  2. Hoi! De cake is niet helemaal geworden zoals hij hoort te zijn. Volgende keer zou ik de oven iets lager zetten en de cake iets langer bakken. Waarschijnlijk bakt je oven nogal snel, waardoor de cake er wel mooi bruin uitziet, maar nog niet goed gaar is van binnen. Zorg bij het maken van het beslag dat je eerst de boter goed zacht en luchtig klopt, dan de eieren toevoegen (nooit meer dan op de verpakking staat) en daarna het meel. Dan nog 4 minuten flink mixen tot een mooi glad beslag. Mail even je adres, dan sturen we een nieuw zakje toe om het nogmaals te proberen! groetjes en nog veel bakplezier! Alieke Gardebroek, Bakzolder BV

Geef een reactie

