Sweetness

No-bake Chocolove Cake

Vandaag heb ik voor jullie een taart tutorial. En niet zomaar wat ..maar 1 die heel makkelijk te maken is want je hebt er namelijk geen oven voor nodig. Iedereen kent denk ik wel de arretjescake met chocolade en biscuitjes. Mijn versie is een iets anders ik bedacht ‘m begin deze week ./Today I’ll post this cake tutorial for you guys. And not some kind of cake but one that’s really easy because you don’t need an oven. I think arretjescake is a typical Dutch thing but it contains Biscuits and chocolate.  My version is a little different, the idea came up in the beginning of this week.

Wat heb je nodig voor de No-bake Chocolove Cake/ What you will need for this no-bake chocolove cake

Afbeelding

250 gram basterdsuiker                                                                                                                                                                                                                           1 ei
4,5 eetlepel cacao
250 gram margarine
275 gram koekjes

( ik gebruikte een halve rol bastogne koek, 2 rolletjes oreos en de rest aangevuld tot 275 gram met malthesers)

Afbeelding

Als eerste meng je de basterdsuiker, het ei en de cacaopoeder goed door elkaar, ja ik weet het het lijkt op iets anders maar het komt goed ;)/ First you mix the sugar, the egg and the cacaopowder together, I know it looks like something else but trust me it’s gonna be allright.

Afbeelding

Verkruimel de bastognekoeken/ Crumble the cookies

Afbeelding

Snijd de malthesers door de helft/ Cut the malthesers in half

Afbeelding

Het zal er dan zo uit zien/ It will look like this

Afbeelding

Ook de oreo’s breek je in stukjes/ Also break the oreo’s in pieces

Afbeelding

Smelt de boter in de magnetron (even afhankelijk van hoeveel watt je hebt hoe lang het er in moet) en oke dit zit er ook weer niet al te smakelijk uit maar wilde het jullie stap voor stap laten zien./ Melt the butter in the microwave (how long depends on the watts off your microwave and okay this doesn’t look also not tasty but I wanted to show you step by step what I did.

Afbeelding

Gooi de koekjes ook in de beslagkom en mix het allemaal goed door/ Also put the cookies in the bowl and mix it well.

Afbeelding

Het zal er ongeveer zo uitzien, vervolgens pak je een siliconen bakvorm naar keuze (ik ga voor een ronde)/ It will look like this, upfollowing you grab a silicone cake form off your choice (I’ll pick a round one)

Afbeelding

Giet het mengsel in de vorm en druk het goed aan met de achterkant van een lepel/ Poor the mix in the form and press well with the back of a spoon

Vervolgens zet je het in de koelkast voor minimaal 4 uur, ik doe het vaak zelfs een hele nacht. De taart moet goed opgesteven zijn zodat je er mooie stukjes uit kunt snijden. Hij verdient dan wel geen schoonheidsprijs maar lekker is deze taart zeer zeker!/ Upfollowing you put the cake in the refrigerator for at least 4 hours, I choose for a whole night most of the time. The cake must be stiffened so you can cut nice pieces of it. It doesn’t deserve a beauty price but this cake is sooo delicious!

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Laat me ook even weten als jij hem hebt gemaakt wat je er van vond.. ik ben erg benieuwd!/ Let me know if you made the cake what you think of it.. I’m curious!

9 gedachten over “No-bake Chocolove Cake

  1. Mmmm.. dat ziet er echt te lekker uit!! Ik volg je nu via e-mail, want ik vind je blog heel leuk!

    En even over die notebooks zonder lijntjes, vaak zijn notebooks van de wereldwinkel zonder lijntjes, maar dan weer wel met handgeschept papier, dus ik weet niet of dat erg is, anders kun je het daar eens proberen. 🙂

    Liefs, Annabel

    1. in Nederland is het gewoon in de supermarkt te koop, ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit geprobeerd heb met gewone suiker, basterdsuiker is wat anders van structuur but hey if you give it a try let me know..

Geef een reactie

