Shoplog

Lovely Light

Gister was ik in de winkel en daar vond ik super schattige glazen potjes. Thuis had ik nog wat oude kaarsen staan die ik nooit gebruikt heb en ik besloot om ze om te smelten in die leuke potjes. Het is eigenlijk heel simpel en ziet er zo leuk uit! / Yesterday I was in a shop where they are selling super cute glass jars. At home I had some old candles witch never have been burned before and so I decided to melt them in these cute jars. It’s real simple but looks so nice!

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Er waren verschillende woordjes die op de potjes waren gedrukt. Zo heb ik home en love gekocht maar was er ook welcome verkrijgbaar / There we’re different words printed on the jars. I bought home and love but they sell also welcome.

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

De kaars die ik gebruikte voor het potje, let wel op ik had nog parrafine over en dit heb ik gewoon bewaard voor een volgende keer/ This candle I’ve used for the jar, mind that it was way to much so the left over I’m saving for another time

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

Het potje gevuld../ The filled jar

VLUU L100, M100  / Samsung L100, M100

En het totaal plaatje doesn’t it look cute?/ And the end result, doesn’t that look cute?

 

Ik voel weer een nieuwe verslaving opkomen, op internet ben ik al aan het zoeken naar allerlei geurtjes en soy wax om nog meer te maken.. Misschien ook nog maar wat potjes in slaan dan!/ I’m feeling a new addiction is coming up, I’ve been searching on the internet for more fragrances and soy wax to make more.. Maybe also collect some yars!

7 gedachten over “Lovely Light

  1. Hoi Mariska, ziet er leuk uit. Hoe houd je de lont netjes op de bodem van de pot?
    Mijn moeder verzamelde vroeger de kaarsstompjes en smolt ze om en maakte daarvan nieuwe kaarsen. Omdat er vaak groene en rode kerst-kaarsen bij zaten werd de kleur meestal onbestendig bruin. Zij gebruikte lege plastic flacons van b.v. spiritus. Daar sneed ze de bovenkant af, en in de bodem maakte ze met een warme spijker een gaatje waar de lont doorheen ging. (knoopje erin onder de flacon) In de bovenrand sneed ze twee inkepingen. Daar rustte een stokje op, waar ze de lont aan de bovenkant mee strak “draaide”. Dan tot bijna bovenin afvullen met gesmolten kaarsvet en maar wachten tot het stolde. Daarna de plastic huls er voorzichtig afknippen en klaar was de kaars.

    1. Dat is me nog niet helemaal gelukt..heb nu lopen klieren met een satéprikker en wasknijpers;) Maar ik las vanmorgen ergens dat je het ok vast kunt lijmen met een dotje lijm uit een lijmpistool.. moet k nog eens uittesten..

      1. De “blikjes” die onderaan een theelichtje zitten zijn misschien los te koop? Lontje erdoor en inderdaad vastplakken met warm lijmdotje….

Geef een reactie

