Sweetness

Lovely Date Cake

Alweer een tijd geleden ging ik naar Bagels & Beans waar ik echt heerlijke dadeltaart heb gegeten. Toen ik lekker aan het rondsurfen was op allerlei leuke en inspirerende blog’s kwam ik bij http://food-love-happiness.blogspot.nl/ het recept voor deze heerlijke taart tegen. Ik liep de supermarkt in maar vond echt overal de dadels echt veel te duur./ A while a go I went to Bagels & Beans where I ate delicious Date Cake. When I was surfing around on some nice and inspiring blog’s I found the receipe at http://food-love-happiness.blogspot.nl/ But When I looked at the supermarket I mentioned that the dates were very expensive.


 Toen besloot ik naar de Turkse winkel te gaan waar ik dadelpasta vond, de eigenaar vertelde me dat die veel gebruikt word voor taarten en gebak. Voor 2,45 had ik 900 gram waar ik zo 2 taarten uit kon halen. Dat was dus precies wat ik zocht./ Then I decided to go to a Turkish shop where I found Date paste, the owner of the shop told me that they use it a lot for cake and pastry. For only 2,45 I had 900 gram of date paste witch is enough for 2 cakes. This was exactly what I was looking for.

Jullie zijn vast benieuwd geworden naar het recept voor deze heerlijke taart en dit wil ik dan ook graag met jullie delen./ I think you’ll be curious at the receipe of this delicious cake so I really like to share it with you guys

13 gedachten over “Lovely Date Cake

  1. Precies, dat zeg ik ook altijd! Veel mensen vinden dadels niet lekker, maar ook dan ben ik er van overtuigd dat je deze taart lekker vind. De taart ziet er gladder uit door het gebruik van de pasta. Ik ben binnenkort jarig, ga ‘em dan denk ik ook met pasta maken, ben benieuwd!

  2. Bij bagels and beans doen ze het met bruine basterdsuiker en per taart 2 shots caramelsiroop, en ook een handje walnoten, maakt het nog lekkerder!
    Werk namelijk zelf bij b&b en maak altijd de dadeltaarten, vandaar 😛

Geef een reactie

