Sweetness

Lemon Merengue Pie

Vandaag besloot ik eens iets nieuws te proberen wat ik al een tijdje in mijn kast had staan. Eens in de zoveel tijd zijn het speciale weken bij de Lidl en hebben ze allerlei tijdelijke spullen in hun assortiment. De keer dat ik ging waren het Amerikaanse weken en heb ik dan ook flink wat bakmixen ingeslagen. Let wel op want ze zijn altijd heel snel uitverkocht dus ik probeer er altijd gelijk de eerste dag van de actie om te gaan./ Today I have deceided that I want to try something new whitch was standing in my closet for a while.Once in a while they have special weeks at Lidl, they’re selling stuff thats only temporary in the shop. The time I went over there they had American weeks and I’ve bought a lot of baking mixes. Mind the thing that they’re sold out really quick when having that in the shop so I always go early on the first day it’s in the shop.

Ik had o.a. apple crumble, cheese cake en lemon merengue pie mix gekocht. Ik was nieuwschierig naar die laatste en zo ging ik aan de slag. Je hoeft zelf niet veel extra toe te voegen alleen wat boter, water en eieren. Helaas had ik niet helemaal goed gelezen en is de taart dan ook iets anders geworden. I had bougth apple crumble, cheese cake and lemon meregue pie. I really was curious at the last one and so I started. You haven’t got to buy a lot of extra ingredients only butter, water and some eggs. Unfortunately I did’nt read as well as I had to and the cake became something als then on the package.

Allereerst maak je met 500 ml water en wat poeder de vulling voor je taart, je blijft roeren tot de massa iets dunner is dan stroop. / First of al you’re gonna make the fruit filling for the pie with 500 ml water and some powder mixed together and stir untill it’s getting thick.

Het deeg maak je heel simpel met de mix in het pakket en de eieren moet je splitsen hiervan gebruik je het eigeel. Dat blijf je mixen tot er een samenhangend geheel ontstaat ofterwijl een deegbal waarvan je de bodem kunt gaan maken./ The dough is really simple to make, you’ll take the mix that’s in the package and you must separate the eggs and use the egg yellow. Then you’ll keep on mixing untill it’s getting a big ball what you can use for the bottom of the cake.

De bodem maak je gewoon net als bij een appeltaart/ The bottom is just like an apple pie

Je giet de vulling er op /just trow in the filling

En toen ging het mis.. Eigenlijk had ik gelijk met de merengue mix de bovenkant moeten besmeren en dan in de oven. Maar zoals ik dus al zei had ik niet goed gelezen. De oven pingde dat mijn taart klaar was en toen bedacht ik me dat ik toch echt wat vergeten was. Daarom heb ik achteraf de merengue gewoon op een bakplaat gebakken en bovenop de taart gelegd.. Niet het mooiste resultaat maar volgens mijn lief smaakt de taart prima !/ And then it went wrong.. Actually I had to mix the merengue and put it on top before I put it in the oven. But as I was telling you I didn’t read wel. The oven was telling me that my cake was ready and then I realised I forgot something.  Because of that I made the merengue after all that on a griddle with baking paper and put it on top of the pie.. Not the most beautiful result but my love was telling me it tasted fine!

 

8 gedachten over “Lemon Merengue Pie

    1. Hihi ik wilde hem ook altijd en droomde er van.. kon ook niet geloven dat ik hem voor m’n verjaardag kreeg en dan ook nog eens in mijn favoriete kleur! ik heb er echt al enorm veel plezier van gehad 😀

Geef een reactie

