Sweetness

Piece of Cake

Wat te doen als je cake hebt gebakken maar je hebt nog wat over? juist dat vries je in en bewaar je voor als je het nog eens wilt gebruiken. Maar waarvoor dan? nou ik heb ooit op de middelbare school tijdens mijn verzoringsles Trifle leren maken en dat is echt een van mijn favorieten! Het is een laagjestoetje met cake, custard en fruit. Bij mij is het laagjes effect niet te zien maar als je het serveert in glazen kommetjes/schaaltjes ziet het er feestelijk uit..

Wat je nodig hebt voor 4 schaaltjes..
Restjes cake, 1 liter melk, 65 gram suiker, 50 gram custard en fruit naar keuze in dit geval dus perzikken op sap.

Kook de custard volgens de aanwijzing op het pak en blijf vooral goed roeren (lees tegen klontjes en aanbranden). Wanneer deze klaar is zet je het vuur uit en pak je de schaaltjes die je wilt gebruiken om je toetje in te serveren. Snijd de perzik in stukjes en doe ze even in een apart schaaltje, ook het sap bewaar je, ik liet dit in het blikje zitten. Zoals jullie zien is mijn munt plantje mijn XXL mug ontgroeid en gebruik ik m nu voor fruit en dat soort dingen.

Maak een bodempje van cake en overgiet dit met wat fruitsap, hierdoor kun je het gelijk aanduwen en eventueel in vorm brengen.

Vervolgens verdeel je een laagje fruit over het laagje cake, je kan natuurlijk ook met verschillende fruitsoorten laagjes maken.

Over het fruit giet je vervolgens een laagje custard en afhankelijk van hoe je schaaltje is opgebouwd kun je hierop nog meer laagjes bouwen. Ik had niet helemaal de juiste schaaltjes dus bij mij stopte het eigenlijk hierbij al.

Als laatste duwde ik er nog een paar stukjes in sap gedrenkte stukjes cake in en wat stukjes perzik bovenop. Deze keer wint het toetje niet qua schoonheids prijs maar..het was echt smullen!

Omdat ik me had verkeken op de hoeveelheid custard (ik dacht 2 toetjes te maken) moest ik nog 2 extra toetjes maken. Mijn perzik was op maar ik had nog wel wilde perzikken liggen die enorm lekker zijn dus heb ik daarmee nog 2 schaaltjes gemaakt voor morgen, ze staan in de koelkast nu!

Even een foto zonder de custard er over..

Je kunt voor dit toetje normale cake gebruiken maar ook chocolade cake (hierdoor is het toetje wel nog zwaarder dan het met gewone cake al is). Elke soort fruit die je lekker vindt kan in de Trifle, ik maakte hem al eens met frambozen maar ook met ananas en mandarijntjes.

Smakelijk!

5 gedachten over “Piece of Cake

Geef een reactie

